نسخه چاپی

دیدار رئیس سنای لهستان با ظریف

رئیس مجلس سنای لهستان با بیان اینكه ایران نقش كلیدی در تحولات منطقه دارد و بازیگری ثبات دهنده به منطقه است، گفت: ما با تشریك مساعی می توانیم تأثیر گذار بیشتری بر امنیت منطقه ای و بین المللی داشته باشیم.

 به گزارش نما به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و بوگدان بروسویچ رئیس مجلس سنای لهستان امروز یکشنبه در تهران آخرین تحولات روابط دوجانبه و مسائل منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف افزود: ایران و لهستان روابط دیرینه ای دارند و بیش از چندین دهه مناسبات پیوندهای مستحکمی را بین دوکشور برقرار کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت اقتصادی و پارلمانی دو کشور اظهار داشت : ما در حوزه انرژی و صنایع ظرفیتهای خوبی برای گسترش همکاریهای دوجانبه داریم و همکاریهای پارلمانی جایگاه مهمی در پیشرفت همکاریهای همه جانبه تهران و ورشو دارد.

ظریف درخصوص مناسبات سیاسی و اقتصادی گفت : ما آمادگی داریم گفتگوهای سیاسی را بطور منظم بین معاونین و مقامات سیاسی دو کشور گسترش دهیم و در زمینه اقتصادی به لحاظ میزان تراز تجاری نیز سطح فعلی مناسبات در شأن دو کشور نمی باشد و راههای گسترش آن را می بایست در دستور کار طرفین قرار دهیم .

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص تحولات منطقه در سوریه ، یمن و عراق اظهار داشت : ما آمادگی داریم بمنظور پیدا کردن راه حلهای سیاسی برای بحرانهای منطقه مشارکت فعال کنیم و بنظر ما مولفه های مهم حق مردم در تعیین سرنوشت و عدم دخالت خارجی بسیار مهم و تعیین کننده می باشد .

ظریف درخصوص تحولات یمن گفت : ما متأسفانه شاهد بیش از هفت ماه بمباران مردم یمن هستیم ، مردم بیدفاع هدف قرار می گیرند .

وزیر امور خارجه کشورمان تهدیدات تروریستی و افراط گرایی در منطقه و گسترش دامنه آن به مناطق دیگر را مهم ارزیابی کرد و از تبادل نظر و رایزنی دو کشور ایران و لهستان در این خصوص وکمک به برون رفت از این بحران استقبال کرد.

بوگدان بروسویچ اظهار داشت : ما روابط متینی با جمهوری اسلامی ایران داشته و سالگرد برقراری مناسبات دو کشور را اخیراً جشن گرفتیم . ایران نقش کلیدی در تحولات منطقه دارد و بازیگری ثبات دهنده به منطقه است ، ما با تشریک مساعی می توانیم تأثیر گذار بیشتری بر امنیت منطقه ای و بین المللی داشته باشیم .

بوگدان بروسویچ خاطرنشان کرد : ما در پارلمان لهستان برای گسترش مناسبات دو کشور اهمیت زیادی قرار می دهیم و مراودات گروه دوستی پارلمانی دو کشور تاکنون روند خوبی داشته و گروه دوستی لهستان بمنظور گسترش مراودات پارلمانی چندین سفر به جمهوری اسلامی ایران داشته اند .

وی با اشاره به موازنه تجاری دو کشور اظهار داشت : تراز تجاری بین دو کشور پایین است و با توجه به روابط دو کشور این تراز تجاری مطلوب نیست .

وی تصریح کرد: عزم لهستان برای برداشتن گامهای بلند بمنظور حرکت به سمت ظرفیتهای جدید اقتصادی در دستور کار است .

۱۳۹۴/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...