نسخه چاپی

متسو: شفاف مذاكره كردم

گزینه مربیگری پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: الوصلی‌ها ساده، بی تكلف و شفاف مذاكره كردند تا برای جانشینی اسطوره‌ای مثل مارادونا به توافق برسیم.

به گزارش خبرگزاري فارس، برونو متسو فرانسوي روز گذشته با مسئولان تيم الوصل امارات به توافق رسيد و با امضا قراردادي جانشين ديگو مارادونا شد که هفته گذشته از پست خود را از دست داده بود. اين مربي 58 ساله که يک ماه قبل پيش از انتخاب مانوئل ژوزه (سرمربي پرتغالي وکنوني سرخ‌پوشان) به ايران آمد و گزينه نخست هدايت اين تيم پرطرفدار بود، پس از عقد قرارداد با اماراتي‌ها در گفت‌وگويي با شبکه فرانس‌24 اظهار داشت: تماسي که با من گرفتند، شفاف بود. در گفت‌وگوها خيلي ساده و بي تکلف بودند. اولين سري گفت‌وگو ها در مدت 10 روز انجام گرفت. يعني درست از زماني که تصميم‌گرفتند مارادونا را کنار بگذارند، رايزني‌ها شروع شد. بعد از من خواستند به دبي سفر کنم. در آنجا هم دو، سه روز گفت‌وگوهاي رو در رو داشتيم و در مورد همه چيز حرف زديم تا به توافق نهايي رسيديم.

وي در اين گفت‌وگو به نکاتي اشاره کرد که در زير مي خوانيم:

*آقاي متسو، پس از توافق با الوصل اکنون چه احساسي داريد؟

خيلي خوشحالم با اين انتخاب به امارات بازمي‌گردم. در اين کشور 5 سال لذت‌بخش و شادي‌آفرين را تجربه کردم. اين که الوصلي ها به من اعتماد کرده‌اند و مرا جانشين اسطوره بزرگي به اسم مارادونا کرده‌اند، شور زيادي به من مي‌دهد. من هم بايد مطابق انتظاري که از من مي‌رود براي الوصل کار کنم و تجربياتم را به کارگيرم.

*اولين بار که الوصلي‌ها با شما تماس گرفتند و زنگ تلفن‌تان به صدا درآمد، چه واکنشي داشتيد؟

خب، با داشتن 58 سال سن ، مربي جواني نيستم که از اين بابت ذوق کنم، اما به هرحال از اين اتفاق خوشحال شدم. تماسي که با من گرفتند، شفاف بود. در گفت‌وگوها خيلي ساده و بي تکلف بودند. اولين سري گفت‌وگو ها در مدت 10 روز انجام گرفت. يعني درست از زماني که تصميم‌گرفتند مارادونا را کنار بگذارند، رايزني‌ها شروع شد. بعد از من خواستند به دبي سفر کنم. در آنجا هم دو، سه روز گفت‌وگوهاي رو در رو داشتيم و در مورد همه چيز حرف زديم تا به توافق نهايي رسيديم.

*خودتان فکر مي‌کنيد چرا الوصلي‌ها سراغ شما آمدند؟

گمان مي‌کنم به خاطر نتايجي که در گذشته در فوتبال اين کشور کسب کردم، با تماس گرفتند. در سال‌هاي 2003 و 2004 با العين قهرمان ليگ شدم. همين‌طور در سال 2003 با العين مقام نخست ليگ قهرمانان را کسب کردم. در سال 2007 هم با تيم امارات فاتح جام خليج فارس شدم. گويا به اين نتايج توجه داشتند. با توجه به شناختي که از قبل از امارات داشتم، کارکردن در اينجا راحت‌تر بود تا اين که به کشوري بروم که هيچ تجربه و شناختي از ندارم.

*در مورد ماجراي مارادونا و الوصل چه فکر مي‌کنيد؟

فکر مي کنم خصومتي ميان او و باشگاه وجود نداشته است. الوصل تيمي است که در امارات بسيار مورد توجه هواداران قرار دارد. پس انتظارات از آن زياد است.همه دوست دارند اين تيم قهرمان شود و کمتر از آن نيز کسب نکند. من قطع همکاري با او را در همين فضا با توجه به کسب مقام هشتم فصل قبل ليگ امارات مي بينم.

*چه اهدافي را با الوصل دنبال مي‌کنيد؟

بديهي است پيکارهاي ليگ امارات در راه است و فرصت محدودي براي آماد‌ه‌سازي در پيش داريم. پس از عدم قهرماني در فصل گذشته بديهي است که فشار سنگيني روي کادر مربيگري تيم است، اما من گفته‌ام در الوصل چالشي دو ساله در پيش دارم. پس از من انتظاري دو ساله داشته باشند. آنچه از آنها خواستم و مورد پذيرش قرار گرفت، همان چيزي است که در فوتبال روز دنيا هم با آن سرکار داريم. از طرفي کوشش مي‌کنم گروهي از بازيکنان جوان و با استعداد 24 تا 25 ساله را درالوصل تشکيل دهم تا تيمي خوب را براي آينده ساخته شود.

۱۳۹۱/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...