نسخه چاپی

روحانی: دپیلماسی ایران دیوارها را كنار زد

رئیس‌جمهور كشورمان با اشاره به روند تخریب و آلودگی جنگل، دریا و سواحل گفت: فرهنگ سالم در كنار دریای سالم باید استفاده شود.

 به گزارش نما به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع علما، روحانیون و برگزیدگان استان مازندران گفت: استان مازندران به‌عنوان به استان عالم پرور است و صاحب‌نظران، اندیشمندان و شخصیت‌های فرهیخته، علما و بزرگان و فلاسفه فراوانی را به جهان و کشور تقدیم کرده است.

وی با اشاره به سابقه ایثارگری و دفاع مقدس مازندران از لشکر ۲۵ کربلا به‌عنوان لشکر درخشان دروان دفاع مقدس یادکرد و خدمت به خانواده‌های شهدا را خدمت بزرگی برشمرد و گفت: استان مازندران دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری است اما مشکلات فراوان نیز دارد.

وی با اشاره به دریا، جنگل، ساحل، مرتع و سرسبزی درختان مرکبات گفت: تنوع آب و هوایی در این استان بسیار مهم است و باید از آن حفاظت کرد و وضع جنگل در ۴۰ سال گذشته چه شده که شاهد تخریب ۳۰ تا ۴۰ درصدی آن هستیم و اگر این روند ادامه یابد تا ۳۰ سال آینده جنگلی نخواهیم داشت.

وی گفت: این ثروت‌ها ثروت‌های دائمی است و اگر جنگل تخریب شود چیزی برای زیبایی نمی‌ماند درحالی‌که شرایط اقلیمی باید وابسته به حفاظت از این نعمت الهی باشد و با این شرایط تخریب، دریایی نمی‌ماند تا به مسئله فرهنگ دینی در دریا بپردازیم.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به آلودگی دریا و ساحل گفت: با این وضع نمی‌توان چندان امیدی به حفظ داشت و حفاظت از آن نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: آن‌قدر ساخت‌وساز در حریم دریا زیاد شده است که راهی برای دسترسی به ساحل وجود ندارد اما حفاظت از دریا و حریم متعلق به همه ملت ایران است و اگر ساحل درست استفاده شود، مسائل فرهنگی نیز به‌درستی قابل‌استفاده است.

توسعه گردشگری راهکار اشتغال مازندران

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ سالم در کنار دریای سالم باید استفاده شود گفت: برای اشتغال در مازندران یکی از راهکارها، توسعه گردشگری است.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اهمیت معادن، کشاورزی، صنعت گفت: آنچه اهمیت بیشتری دارد توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان است.

وی بابیان اینکه جاذبه‌های استان مازندران مغفول مانده است گفت: مازندران دارای جاذبه‌های فرهنگی عظیمی است که باید در کنار فرهنگ گردشگری مطرح شود و حداقل ۱۰ تا ۲۰ روستای استان برای حفظ جاذبه‌های فرهنگی نگاه داشته شود.

رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: اعتبارات دولتی حتی پس از تحریم نیز محدود است لکن جذب سرمایه و تسهیل در فعالیت بخش خصوصی به رفع این کاستی‌ها کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام روحانی درزمینهٔ پرورش ماهی در قفس در مازندران، بخش کشاورزی و توجه به صنعت دام نیز گفت: از طریق صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی، تسهیلات خوبی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به امنیت موجود در کشور گفت: امنیت باید در سرمایه‌گذاری باشد و اعتماد و آرامش به مردم داده شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دانشگاهیان، اندیشمندان باید با ایجاد اتاق‌های فکر و گفتگو با مدیریت استان و وارد شدن فناوری نو به استان فرصت‌های بهره‌وری را در استان بالا برند.

وی از مازندران به‌عنوان یک استان مرزی یادکرد و گفت: باید تسهیلاتی ایجاد کنیم تا صاحب‌نظران و اندیشمندان وارد بحث و کاری کنیم سرمایه‌ها جذب شوند.

دیوارهای کشیده شده به کشور کنار زده شد

 حجت‌الاسلام روحانی به مسائل کشور اشاره کرد و گفت: همه برجام ها، سروصداهای هسته‌ای و اهداف دیگر تهدید بزرگی بالای سرما بود و این تهدیدها نابجا بود که گروه دیپلماسی دیوارها و درهای کشیده شده به کشور را کنار زد و امروز هماهنگی بین قوا بیشتر است و مقام معظم رهبری دولت را کمک می‌کنند.

۱۳۹۴/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...