نسخه چاپی

حملات هوایی روسیه در سوریه به نفع نبرد عراقی‌ها با داعش بوده است

سخنگوی بسیج مردمی عراق تاكید كرد، با توجه به ارتباط بین جبهه‌های نبرد در عراق و سوریه، حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در خاك سوریه به نفع درگیری‌های نیروهای مشترك عراقی با این گروهك تروریستی بوده است.

به گزارش نما، «کریم النوری» سخنگوی بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با فارس در بغداد درباره تاثیر حملات روسیه در سوریه اظهار داشت: ضربه‌هایی که نیروی هوایی روسیه به مواضع داعش در کشور همسایه ما، سوریه وارد کرده به نفع نبرد نیروهای مشترک عراقی با این گروهک تروریستی است، چرا که دشمن 2 کشور، مشترک و جبهه‌های درگیری نیز با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی افزود: نقش روسیه بیش از پیش جدی و تاثیرگذار شده و بر ماهیت جبهه‌های نبرد عراقی‌ها تاثیر خواهد گذاشت، چرا که بین جبهه‌های نبرد در سوریه و عراق ارتباط وجود دارد.

النوری با انتقاد از نقش آمریکا در مبارزه با داعش گفت: روس‌ها از آمریکایی‌ها در این زمینه جدی‌تر هستند و همین جدیت آنها را به اثبات خود در نبرد ضد داعش سوق داده، به خصوص که آمریکا طی یک سال گذشته از تاسیس ائتلاف بین المللی ضد داعش ضربه مهمی به این گروهک تروریستی نزده است.

سخنگوی بسیج مردمی عراق ادامه داد: ما از توافق روسیه و آمریکا برای کمک به عراق علیه داعش استقبال می‌کنیم به شرطی که عراق صحنه جنگ داخلی و تسویه حساب‌های بین المللی بین قدرت‌های بزرگ نشود.

۱۳۹۴/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...