نسخه چاپی

نگرانی سعودی‌ها از عملیات موفق روسیه در سوریه

عربستان سعودی كه از مخالفان سرسخت عملیات نظامی روسیه علیه تروریست‌ها در سوریه است می‌گوید كه این تحركات نظامی در سوریه «پیامدهایی خطرناك» خواهد داشت.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از «رویترز»، یک منبع سعودی اعلام کرد مقام‌های بلندپایه عربستان سعودی به همتایان روسی خود تاکید کرده‌اند که مداخله نظامی روسیه در سوریه پیامدهایی خطرناک خواهد داشت، جنگ در این کشور را تشدید و تندروها از سراسر جهان را ترغیب خواهد کرد به آن ملحق شوند.

این منبع افزود: «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع و «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری و «سرگئی لاوروف» وزیر روسیه تأکید کردند عربستان سعودی به تقویت و پشتیبانی از معارضان به اصطلاح «میانه‌رو» در سوریه ادامه خواهد داد.

به گفته این منبع، سعودی‌ها از روسیه خواسته‌اند با ملحق شدن به ائتلاف جهانی ضد داعش که متشکل از بیش از 20 کشور است، به جنگ علیه تروریسم در سوریه کمک کند.

عربستان سعودی خواستار براندازی نظام سوریه است و از هیچ راهی برای کمک به تررویست‌های سوریه دریغ نکرده است.

ارتش سوریه با پشتیبانی حملات هوایی روسیه، طی روزهای اخیر توانسته‌اند مناطق مهمی را در این کشور بازپس گیرند و این به ضرر گروه‌های معارض مورد حمایت عربستان و ترکیه است.

۱۳۹۴/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...