نسخه چاپی

قائم مقام دبیركل سازمان ملل با ظریف دیدار كرد

یان الیاسون با محمد جواد ظریف در تهران ملاقات كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، یان الیاسون قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و طرفین پیرامون تحولات منطقه و بین المللی بحث و تبادل نظرنمودند .

 قائم مقام دبیر کل سازمان ملل در این دیدار گزارشی از نتائج سفر خود به منطقه از جمله بررسی تحولات یمن و سوریه را ارائه کرد و افزود: دراین رایزنی ها آخرین تحولات یمن ، سوریه و گسترش فزاینده تروریسم و ناامنی مرزها و راههای برون رفت از بحرانهای جاری مورد بحث و تبادل نظرقرار گرفته است.  

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر لزوم کمک همه کشورها به حل مسائل موجود , مذاکرات خود با مقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران راسازنده توصیف کرد و اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تحولات منطقه مورد توجه سازمان ملل است و رایزنیهای مستمر باجمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات یمن و سوریه برای برقراری امنیت و ثبات حائز اهمیت می باشد .

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص تحولات یمن اظهار داشت : موضوع اصلی یمن توجه به خواسته های مردم یمن و توافق گروههای یمنی متشکل از تمامی مذاهب و گروههای مختلف است و در تلاش  برای  حل مشکلات و مسائل جاری مردم یمن پرهیز از  رویکردهای مداخله گرایانه خارجی وتحمیلی باید مورد توجه قرار گیرد.  

ظریف درخصوص تحولات سوریه اظهار داشت : تهدید اصلی در سوریه حضور و فعالیت و جنایات گروههای تروریستی وتکفیری  است که امروز امنیت مردم و ثبات سوریه را مورد تهدید جدی قرار داده و خیل عظیم آوارگان در منطقه و از جمله به سوی اروپا  یکی از نتایجبحران جاری می باشد . وی افزود : امروز اولویت مشترک جهانیان باید رفع این تهدید و مواجه با تهدیدات ناشی از این پدیده ضد بشری باشد.  

وزیر امور خارجه کشورمان اهمیت راه حلهای سیاسی برای برون رفت از بحرانهای منطقه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت :  شناخت صحیح بحرانها و عوامل تشدید کننده و کاهنده آن ،   به ذهنیتها و نگرشهای رهبران سیاسی منطقه نسبت به نوع تهدیدات واقعی و انگیزه ها در نحوهرویارویی با آن ارتباط مستقیم دارد و واقعیات منطقه باید واقع بینانه مورد بررسی قرار گیرد.  

  ظریف اضافه کرد : جمهوری اسلامی ایران با توجه به خطراتی که  زندگی  مردم سوریه را مورد هدف قرار داده است و  همچنین توجه به اصول و عناصر مهم مبتنی بر اراده و خواست مردم سوریه و احترام به حاکمیت این کشور  ، برای کمک به حل بحران و مشورت و رایزنی در این زمینه آمادگی دارد و حضور هیات معاون  وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران در بروکسل و رایزنی با اتحادیه اروپا نیز در همین چهارچوب می باشد .

۱۳۹۴/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...