نسخه چاپی

فعالیت بیش از 90 هزار هیات مذهبی در كشور

معممی‌مقدم تصریح كرد: اهتمام زیادی به تاسیس مراكز آموزش مداحی و مدیریتی هیئت‌های مذهبی داریم كه در این جهت 1700 جلسه در رده‌های شهرستانی، استانی و ملی برگزار كردیم تا كاهش آسیب‌هایی كه در هیئت‌های مذهبی به چشم می‌خورد را شاهد باشیم.

به گزارش نما مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حال حاضر 91 هزار و 628 هیئت مذهبی در کشور در حال فعالیت است که از این تعداد 79 هزار و 392 هیئت مردانه و 12 هزار و 236 هیئت زنانه است.

به گزارش ایسنا، رضا معممی‌مقدم در حاشیه نشست تعاملی مسئولان و فعالان حاکمیتی و مردمی جبهه مردمی انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که مباحث فرهنگی در سطح کشور دارد تلاش کردیم بخش مردمی فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی را فعال‌تر کنیم و برای توانمندی هرچه بیشتر افراد، اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف در این زمینه کرده‌ایم.

وی افزود: در این راستا، فعالیت‌هایی را نسبت به مزیتی که دارند تخصصی کرده‌ایم. همچنین تشکل‌هایی را برای شبکه‌های تخصصی تبلیغ در این حوزه راه‌اندازی کرده‌ایم، زیرا در صورتی که ما از این بخش حمایت نکنیم آسیب‌های جدی را شاهد خواهیم بود.

معممی‌مقدم تصریح کرد: اهتمام زیادی به تاسیس مراکز آموزش مداحی و مدیریتی هیئت‌های مذهبی داریم که در این جهت 1700 جلسه در رده‌های شهرستانی، استانی و ملی برگزار کردیم تا کاهش آسیب‌هایی که در هیئت‌های مذهبی به چشم می‌خورد را شاهد باشیم.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی بانک اطلاعاتی تحت وب در این حوزه، عنوان کرد: در آستانه ماه محرم هزار برنامه درقالب 400 شهرستان خواهیم داشت که سهم هر شهرستان 2.5 همایش خواهد بود. همچنین از مجموع هیئت‌های مذهبی موجود در کشور 51 هزار و 445 مورد به طور دائمی در طول سال فعالیت دارند که بیش از 7 هزار مورد آن مربوط به زنان می‌شود، درضمن بیش از چهار هزار هیئت دانش‌آموزی و بیش از 25 هزار هیئت مذهبی روستایی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: سازمان تصدی‌گری هیئت‌های مذهبی را بر عهده ندارد ولی برای حضور مستمر مبلغان در سطح روستاها توجه زیادی داریم که 2500 مبلغ به طور مستمر در روستاها حضور دارند ولی در آستانه ماه محرم بیش از 50هزار مبلغ به روستاها اعزام می‌شود.

۱۳۹۴/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...