نسخه چاپی

نظر نماینده آمریكا درباره آزمایش موشكی ایران

نماینده آمریكا در سازمان ملل متحد در مورد ربط دادن آزمایش موشكی ایران به توافق هسته ای این كشور با قدرت های جهانی هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت پرتاب موشک جدید ایران قطعنامه ‌های موجود شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

وی پیش از این گفته بود آزمایش موشکی ایران با عنوان موشک عماد را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح می کند. پاور که در نشستی در واشنگتن سخنرانی می ‌کرد با اشاره به آزمایش موشک جدید ایران گفت: اگر حقایق آن چیزهایی که فکر می کنیم باشند، این اقدام قطعنامه ‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌ کند.

سامانتا پاور در ادامه سخنان خود در این زمینه گفت: واقعا از ویژگی ‌های مهم در اجرای توافق هسته‌ای با ایران اجرای قطعنامه و معیارهای موجود در آن است. وی در عین حال یادآور شد که نباید آزمایش موشکی ایران را به توافق هسته ای مرتبط کرد.

عماد نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف می باشد که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند.

پیش از این نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد نیز از کمیته تحریم‌ های ایران در شورای امنیت این سازمان خواست آزمایش موشک عماد توسط این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفته بود: در صورتی که آزمایش موشکی گزارش شده ناقض هر یک از قطعنامه‌های فعلی شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد، ما اقدامات مقتضی درباره آن را در سازمان ملل انجام خواهیم داد.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...