نسخه چاپی

سـكـه ارزان شـد

عکس خبري -سـكـه ارزان شـد

قیمت طلا در بازار‌های جهانی به دنبال سخنرانی رییس فدرال رزرو آمریكا در كمیته بانكداری سنای آمریكا با كاهش مواجه شد و به دنبال آن در بازار داخلی نیز قیمت سكه 9 هزار تومان ارزان شد.


به گزارش نما به نقل از دنياي اقتصاد،بازارهای مالی و کالایی جهان در روزهای اخیر درانتظار گزارش 6 ماهه رییس فدرال رزرو آمریکا بود. پ

شرط‌بندی و گمانه زنی در مورد به راه افتادن دور تازه‌ای از تزریق منابع مالی به اقتصاد آمریکا که به سياست تسهیل مقداری(خريد اوراق قرضه دولتي) یا به اختصار Q3 معروف است، شرایطی را به وجود آورد تا قیمت طلا و نفت در مسیر افزایشی قرار گیرد.

با گذشت مدتی، ‌خبرها جهت عکس به خود گرفت و فضای بازار آماده رد احتمال به جریان افتادن دور سوم تزریق‌ها شد.غروب سه‌شنبه اخبار نشست اول برنانکه رییس فدرال رزرو منتشر شد و بر اساس آن برنانکه بدون اشاره کردن به طرحی خاص برای حمایت فدرال رزرو از اقتصاد آمریکا، اعلام کرد که اقتصاد این کشور هنوز آمادگی به جریان افتادن دور سوم تزریق منابع مالی را ندارد. از سال 2008 تاکنون در آمریکا 2/3 تریلیون دلار پول به اقتصاد وارد شده است.

با سخنان برنانکه در گزارش روز اول قیمت طلا و نفت با افت مواجه شد. قیمت طلا در پایین‌ترین حد تا 1570 دلار افت کرد، که 25 دلار نسبت به قیمت بعد از ظهر سه‌شنبه افت داشت. در بازار‌های جهان نیز قیمت نفت و شاخص بورس‌ها با کاهش مواجه شد.

۱۳۹۱/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...