نسخه چاپی

آذر منصوری: لیست واحد اصلاح‌طلبی نداریم

عضو شورای مركزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره اظهارات برخی از اصلاح طلبان مبنی بر وجودلیست واحد اصلاح طلبان تصریح كرد: هیچ لیست واحدی وجود ندارد و هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم و باید تا زمان تایید صلاحیت‌ها صبر كنیم.

به گزارش نما ، آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی امروز پنج‌شنبه 94/7/23 گفت و گویی با روزنامه ابتکار انجام داده که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

خانم منصوری آیا اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم از راهبرد و سیاستگذاری خوب و موفقی برخوردار هستند تا بتوانند جذب حداکثری برای کرسی‌های مجلس آینده داشته باشند؟

طبیعتا با توجه به تجربه یک دهه‌ای که اصلاح طلبان در انتخابات داشتند جبهه اصلاحات به دنبال انسجام و ائتلاف حداکثری است تا بتواند در نهادهای منتخب دموکراتیک حضور داشته و ایفای نقش خوبی از خود نشان دهد. تجربه ناموفق اصلاحات در انتخابات سال 84 باعث شد تا بین اصلاح طلبان چند دسته‌گی و تفرقه به وجود آید و به نظر می‌رسد در آن زمان این اتفاق اصلاح طلبان را از هدف متعالی که مد نظر داشتند دور کرد.خوشبختانه در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اصلاح طلبان توانستند به اهداف واقع بینانه مثال زدنی که همان اتحاد و وحدت بود پس از یک دهه برسند. اصلاحات با توجه به تجارب گذشته توانست در انتخابات سال 92 پیروز شود و مطمئنا آنها در انتخابات پیش رو هم اگر به ائتلاف و مشارکت حداکثری و مطالبات حداقلی با آن اتحاد و وحدتی که گفتم دست پیدا کنند، می‌توانند خوب و موفق ظاهر شوند. چراکه هر وقت اصلاح طلبان در نهادهای دموکراتیک تغییر رویکرد دادند موفق شدند.

اصلاح طلبان در دولت روحانی تا چه میزان توانسته‌اند به موفقیت‌های حزبی دست پیدا کنند؟

خب اوضاع سیاسی دولت تدبیر و امید را نباید با دولت نهم و دهم قیاس کرد چراکه تمام احزاب در این دولت بهتر از گذشته می‌توانند فعالیت کنند و حجت الاسلام روحانی هیچ فرقی میان احزاب اصلاح طلب و اصولگرا نگذاشته است و به همه در چارچوب قانون اجازه حضور و فعالیت در همه عرصه‌های سیاسی را می‌دهد. بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اوضاع سیاسی کشور، حقوق شهروندی و فعالیت احزاب بهتر از گذشته شده است و اثر و نتیجه این آزادی باعث حضور حداکثری احزاب در نهادهای دموکراتیک مردم نهاد شده است.

پس با توضیحات شما اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم موفق می‌شوند؟

من معتقدم با توجه به موفقیتی که اصلاح طلبان در انتخابات سال 92 به دست آوردند، نسبت به اصولگرایان به آینده سیاسی خودش بیشتر امیدوارند و انتظار موفقیت بیشتری در انتخابات دارند. چراکه این موفقیت باعث امید و انگیزه بیشتر اصلاحات شده‌است و امیدوارم ائتلاف و مشارکت حداکثری بار دیگر در انتخابات پیش رو شکل بگیرد و نتیجه خوبی برای کشور داشته باشد.

خانم منصوری برخی بر این باورند که روحانی چهره اصولگراست و نه اصلاح طلب؛ و جریان اصولگرایی پیروز انتخابات سال 92 شده است نه اصلاحات. آیا شما با این نظریه موافق هستید؟

اینکه ما چه چشم انداز و انتظاری نسبت به انتخابات سال 92 داشتیم باعث کنش و حرکت اصلاح طلبان در انتخابات سال 92 شد. به این معنا که جبهه اصلاحات را بر آن داشت تا در انتخابات حضور داشته تا دیگر آن روند شرایط سیاسی بر کشور ادامه پیدا نکند. من در سوال قبلی شما به مطالبات حداقلی اشاره کردم و منظور من این بود که اصلاح طلبان به دنبال نماینده یا کاندیدای اصلی خودشان در سکوی قدرت نبودند و نیستند بلکه همیشه به دنبال بهبود سیاسی و شرایط اقتصادی کشور بودند و هستند. جبهه اصلاحات برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش می‌کند. دولت روحانی بهترین گزینه بعد از دولت نهم و دهم برای ریاست جمهوری بود تا اهداف اصلاح طلبان را دنبال کند و برای همین هم مردم به او رای دادند. من فکر می‌کنم کسب حداکثر کرسی‌های مجلس دهم هدف اصلاح طلبان خواهد بود تا مجلس کارامد و همراستا با عملکرد دولت روحانی و کشور باشد. نباید فراموش کرد که اصلاح طلبان به دنبال این نیستند تا کل مجلس آینده را از آن خود کنند بلکه برای مشارکت حداکثری مردم و اشخاص در انتخابات تلاش می‌کنند نه چیز دیگر.

برخی از اصلاح طلبان از استانداران و فرماندارنی که در دولت احمدی نژاد بودند و الان هم با حفظ سمت در استان‌ها مشغول به کار هستند برای انتخابات مجلس ابراز نگرانی می‌کنند آیا شما هم از این موضوع نگران هستید؟

این نگرانی برای همه وجود دارد و حتی دولت هم این موضوع را مورد توجه قرار داده است اما وزارت کشور و شخص روحانی هیات‌های ویژه و بی طرفی را برای حضور در استان‌ها در زمان انتخابات شکل دادند تا در تامین انتخابات سالم نقش خوبی را ایفا کنند و رویکرد وزارت کشور و دولت برای رفع این دغدغه‌هاست و دولت باید تلاش بسیاری انجام دهد تا این نگرانی‌ها بر طرف شود.

جبهه اصلاحات چه راهکارهایی را برای تایید صلاحیت‌ها در نظر گرفته است؟

تاکید ما بر اصل بی طرفی هیات‌های نظارت بر انتخابات است از نگاه اصلاح طلبان اصل باید بر برائت قرار گیرد و باید شورای نگهبان در چارچوب قانون حرکت کند و اصل بی طرفی را مد نظر داشته باشد. جبهه اصلاحات تجربه سال 92 را هم در برنامه‌های خود دارد.

خانم منصوری اصلاح طلبان چه مکانیزمی را برای اتحاد و دوری از تفرقه دارند؟

ممکن ترین ساز و کاری که اصلاح طلبان برای انتخابات می‌توانستند انجام دهند ائتلاف بود و من بابت اتحاد و وحدت اصلاح طلبان نگرانی جدی ندارم چرا که رهبر اصلاحات و شورای هماهنگی برای ایجاد وحدت در انتخابات تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند.

برخی از چهره‌های اصلاح طلب مدعی هستند که لیست واحد اصلاح طلبان آماده است شما چه پاسخی برای این ادعاها دارید؟

هیچ لیست واحدی وجود ندارد و هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم و باید تا زمان تایید صلاحیت‌ها صبر کنیم.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...