نسخه چاپی

جهانگیری: كشورهای منطقه برای حل مساله داعش تلاش كنند

معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار نخست وزیر ارمنستان علاوه بر اشاره به مسائل منطقه‌ای بر رفع موانع تعمیق روابط تجاری بین دوكشور ایران و ارمنستان تاكید كرد

به گزارش نما به نقل از نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار سرژ سرکیسیان رییس جمهور ارمنستان ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور کشورمان به ایشان از میزبانی گرم این کشور نسبت به هیات ایرانی قدردانی کرد.

وی با اشاره به پیوندهای عمیق و حسن همجواری میان ایران و ارمنستان، خاطرنشان کرد: دو کشور از روابط صمیمانه و دیرینه‌ برخوردار هستند که این پیوندهای مشترک زمینه ی تعمیق روابط را فراهم کرده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تبادل هیات های بلند پایه میان دو کشور طی یکسال گذشته، به سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران اشاره کرد و افزود: تصمیمات خوب و جدی در جهت گسترش روابط و توسعه‌ی همکاری ها اتخاذ شد و امروز نیز همایش خوبی از سوی تجار دو کشور برگزار شد که می تواند نقش موثری در توسعه ی مناسبات اقتصادی داشته باشد.

جهانگیری گزارش کوتاهی از مذاکرات انجام شده با نخست وزیر ارمنستان در خصوص راهکارهای گسترش همکاری های تهران ـ ایروان ارائه کرد و پیشرفت های صورت گرفته در روند اجرای خط سوم انتقال برق و همکاری در زمینه ی توسعه ی حمل و نقل میان دو کشور را تشریح کرد.

وی با ابراز خرسندی از عضویت ارمنستان در اتحادیه ی اقتصادی اوراسیا، گفت: عضویت ارمنستان می تواند ظرفیت جدیدی پیش روی توسعه مناسبات دو کشور ایجاد کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید به این موضوع به عنوان یک فرصت خوب برای سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی دو کشور نگاه کنیم و در جهت رفع موانع سرمایه‌گذاری و همکاری‌های اقتصادی گام برداریم.

جهانگیری همچنین با اشاره به اوضاع و تحولات منطقه و اقدامات بیرحمانه ای که در برخی کشورها از سوی گروه تروریستی داعش انجام می شود، تصریح کرد: داعش در سوریه کشتار و قتل عام مردم را در پیش گرفته و به هیچ کس رحم نمی کند.

وی افزود: نتیجه این اتفاقات آن است که شرایط و اوضاع منطقه برهم خورده است و لازم است کشورهای منطقه تلاش بیشتری را برای حل این مسئله در پیش گیرند.

رییس جمهور ارمنستان نیز در این دیدار با بیان اینکه علاقمند هستیم روابط خود را با کشور دوست، جمهوری اسلامی ایران تعمیق و گسترش دهیم، گفت: زمان آن فرا رسیده است تا مناسبات میان دو کشور توسعه ی بیشتری پیدا کند و به سطح بالاتری ارتقاء یابد.

سرژ سرکیسیان ضمن درخواست از معاون اول رییس جمهور برای ابلاغ سلام گرم وی به رییس جمهوری اسلامی ایران، گفت: اطمینان دارم سفر جنابعالی به ارمنستان روند رو به رشد روابط تهران و ایروان را گسترش خواهد داد.

وی با تاکید بر لزوم رفع موانع پیش روی مناسبات اقتصادی میان دو کشور، خاطرنشان کرد: باید موانع پیش رو را شناسایی کنیم و در جهت رفع این موانع اقدام کنیم.

رییس جمهور ارمنستان ضرورت اجرای پروژه های مشترک کلان و نیز فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه ی روابط را مورد تاکید قرار داد و بر لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرایی پروژه های مشترک میان دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین رفع موانع فراروی مبادلات اقتصادی میان دو کشور را گامی در جهت توسعه‌ی روابط اقتصادی فی مابین برشمرد و گفت: ایجاد پنجره ی واحد و مشترک گمرک می‌تواند بخش زیادی از مشکلات در مبادلات اقتصادی را مرتفع سازد.

سرژ سرکیسیان به اوضاع منطقه و بحران سوریه نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت زیادی از جامعه ی ارامنه در این کشور زندگی می‌کنند که متاسفانه آسیب فراوان دیده اند و بخش زیادی از میراث فرهنگی ارامنه نیز در این کشور در حال تخریب است.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...