نسخه چاپی

فقط ۵ فرودگاه كشور زیان‌ده نیستند‌

در شش ماه نخست امسال‌ تعداد 56 هزار و 113 ‌پرواز در‌ فرودگاه مهرآباد ثبت شده و طبق آمار از مجموع 54 فرودگاه فعال در كشور فقط پنج فرودگاه توانسته‌اند با استفاده از دریافت خدمات فرودگاهی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن سودآور باشند.

به گزارش نما ، این فرودگاه‌ طبق آمار ارائه شده بیشترین پرواز و بیشترین میزان جابه‌جایی مسافر در فصل بهار و تابستان را ‌نسبت به فرودگاه‌های دیگر داشته است‌.

‌به گزارش رو‌ابط عمومی فرودگاه مهرآباد، در 6 ماه نخست امسال‌ تعداد 56 هزار و 113 ‌پرواز در این فرودگاه ثبت شده است؛ ‌با جابه‌جایی 6 میلیون 889 هزار و 3 مسافر از این فرودگاه حدود 48 میلیون 765 هزار و 406 کیلو‌گرم بار در پروازهای داخلی جا‌به‌جا شده است‌.

در کنار مشکل بدون جانشین‌ بودن فرودگاه مهرآباد، یکی‌ دیگر از مسائلی که به شدت شرکت فرودگاه‌های کشور را تحت فشار قرار داده بحث زیان‌ده بودن تعداد قابل توجهی از فرودگاه‌ها است که پایین‌ بودن تعداد پروازها موجب افزایش این احتمال شده است که این مشکل سال‌ها ادامه خواهد داشت‌.

از مجموع 54 فرودگاه فعال در کشور در حال حاضر فقط پنج فرودگاه توانسته‌اند با استفاده از دریافت خدمات فرودگاهی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن سودآور باشند؛ مهرآباد یکی از ‌این پنج فرودگاه و در رتبه نخست سود‌آور‌ی ‌است.

۱۳۹۴/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...