نسخه چاپی

اظهارات جدید وزیر خارجه بحرین برضد ایران

وزیر خارجه بحرین با تكرار ادعاهای همیشگی‌اش علیه ایران مدعی شد كه تهاجم عربی آمریكایی به یمن به رهبری عربستان، جلوی سیاست‌های ایران را گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین که هر چند روز یک‌ بار ادعاهای تکراری‌اش مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورش را تکرار می‌کند، این بار مدعی شد که تهاجم به یمن جلوی نفوذ ایران را گرفت.

وزیر امور خارجه بحرین در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» عربستان سعودی چاپ لندن، ایران را به دخالت و جنگ افروزی در منطقه متهم کرد و مدعی شد که ایران از طریق مزدورانش در منطقه دست به جنگ‌های ارزان و بی هزینه می‌زند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و 5+1 مدعی شد که متحدان غربی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رویکرد تخریبی ایران در منطقه را می‌دانستند ولی اولویت آنها حل پرونده هسته‌ای ایران بود.

آل خلیفه همچنین مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران عقب مانده است ولی امکان پیشرفت و خطرناک‌ شدن را دارد. خطرات دیگر در استفاده ایران از تروریسم و تروریست‌ها در منطقه نمود پیدا می‌کنند.

وی همچنین مدعی شد: ایران هزاران تن از نیروهای سپا پاسداران را به سوریه اعزا می‌کند و امنیت یمن را بر هم می‌زند... اگر عملیات «طوفان قاطع» به موقع اجرا نمی‌شد، اوضاع بسیار خطرناک‌تر می‌شد و ایرانی‌ها به صورت کامل بر یمن سیطره پیدا می‌کردند و این امر به معنی جنگ داخلی پایان ناپذیر بود.

نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ 14 فوریه 2011 تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده‌ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند

مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند.

۱۳۹۴/۷/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...