نسخه چاپی

اجرای قانون جدید مرزبانی در كشور

فرمانده نیروی انتظامی از اجرای قانون جدید مرزبانی در كشور خبر داد و گفت: قانون جدید مرزبانی اكنون در شورای نگهبان است.

به گزارش فارس، اسماعیل احمدی مقدم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اهمیت مرز بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: دشمنان در همسایگی ما حضور دارند و تلاش می‌کنند کشور را ناامن کنند.

وی به حمایت دشمنان از گروه‌های تروریستی اشاره کرد و افزود: جریان مواد مخدر، مشروبات الکلی، سلاح، مسئله قاچاق کالا و مبادلات غیرقانونی در مرز بسیار اهمیت دارد و مبارزه با قاچاق کالا به منظور حمایت از تولید ملی انجام می‌شود.

احمدی مقدم اهمیت مرز را ضرورت خواند و تصریح کرد: امنیت مرزها حتی در مرکز کشور قابل مشاهده است بنابراین کنترل مرزها دارای اولویت است.

فرمانده ناجا با اشاره به عقب‌ماندگی‌ها در مرزها در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: مشکلات بسیاری در نیروی انتظامی به دلیل عقب‌ماندگی‌ها مورد غفلت واقع شده بود اما در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فرماندهی معظم کل قوا همواره بر کنترل مرزها تاکید دارند و نیروی انتظامی در بحث مرز و اهمیت آن با حمایت دولت و مجلس عملیات خود را آغاز کرده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه وضعیت کنترل مرزها از شش سال گذشته از 32 درصد اکنون به حدود 70 درصد رسیده است، ابراز کرد: کنترل مرزها تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور 85 درصد هدف‌گذاری شده است.

فرمانده نیروی انتظامی از پی‌ریزی قانون جدید و نوسازی قانون مرزبانی جدید در کشور خبر داد و بیان کرد: قانون جدید اکنون در شورای نگهبان است و با تایید و ابلاغ آن در بحث اعتبارات، نیروی انسانی، الکترونیک، زیرساخت‌های الکترونیکی، مراقبت مرزی الکترونیکی، اپتیکی، افزایش گشت‌ها و کنترل‌های هوایی اقدام‌های قابل توجهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه‌ای در بحث دریابانی شده است، گفت: مبلغ 100 میلیارد تومان ستاد کل از بودجه دفاعی پیش‌بینی کرده و در بودجه دولت در سال جاری 103 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته احمدی مقدم، نیروی انتظامی از اعتبارات خود برای انسداد مرزها مبلغ قابل توجهی در حوزه مرزبانی اختصاص داده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات در شش ماه نخست سال جاری مشکلی نداریم، اذعان کرد: تمرکز در مرزهای شرقی و جنوب شرقی، غرب و شمال غرب در اولویت‌ها پیش‌بینی شده ضمن اینکه آب‌های ساحلی به‌ویژه مناطق جنوب با توجه به مسائل قاچاق و مواد مخدر از الویت‌های نیروی انتظامی است.

وی در ادامه بر تقدم اقدام‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: توجه رسانه‌ها، مسئولان و دلسوزان نشان می‌دهد این موضوع مهم است.

احمدی مقدم ریشه‌های ایمانی و فرهنگی اسلامی ایرانی در جامعه را موثر دانست و تصریح کرد: برخوردهای نیروی انتظامی برخورد با معلول‌هاست و باید برای ریشه‌ها و علت‌ها چاره‌ای اندیشید.

فرمانده نیروی انتظامی به طرح سواحل دریا اشاره کرد و گفت: اگر تسهیلات مناسب برای طرح‌های سالم‌سازی در نظر گرفته شود مردم از نقاط ضابطه‌مند استفاده می‌کنند و نظارت پلیس آسان‌تر می‌شود.

۱۳۹۱/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...