نسخه چاپی

دیدار 3 جانبه كامرون، كرزی و اشرف

همزمان با حضور نخست وزیر انگلیس، "راجا پرویز اشرف" نیز دقایقی پیش به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات افغان وارد كابل شد.

فارس به نقل از "بخدی‌نیوز"نوشت: مسئول سیاسی سفارت پاکستان در کابل اظهار داشت که در این سفر، پرویز اشرف با حامد کرزی، رئیس شورای عالی صلح و برخی از رهبران گروه‌های سیاسی دیدار می‌کند.

به گفته "لیاقت"، پرویز اشرف، پس از ملاقات با رئیس جمهور افغانستان، در کنفرانسی خبری مشترک با حامد کرزی شرکت خواهد کرد.

به گفته این مقام پاکستانی، نخست وزیر پاکستان با تعدادی از اعضای "جبهه ملی"، "ائتلاف ملی"، "حزب حق و عدالت" و رئیس "شورای عالی صلح" نیز ملاقات خواهد کرد.

قرار است در حاشیه این سفر، آقای اشرف ساختمان جدید سفارت پاکستان، در کابل را نیز افتتاح کند.

اشرف در حالی وارد کابل شده است که "دیوید کامرون" نیز از روز گذشته وارد افغانستان شده و صبح امروز پس از دیدار با کرزی در کنفرانس خبری مشترک شرکت کرد.

لازم به ذکر است که اشرف پس از دیدار با مقامات بلندپایه سعودی وارد کابل شده و یکی از موضوعات مورد بحث وی، افغانستان بوده است.

"اردو وایر" نیز خبر داده‌است که نخست وزیر پاکستان در این سفر برای بحث درباره روند صلح در افغانستان در نشست 3 جانبه‌ای با حضور نخست‌وزیر انگلیس و رئیس جمهور افغانستان شرکت می‌کند.

همچنین قرار است کرزی در دیدار جداگانه‌ای با نخست‌وزیر پاکستان، از تمایل این کشور برای حمایت پاکستان از روند صلح با طالبان و تأمین امنیت مرزها با وی گفت‌وگو کند.
راجا پرویز اشرف، در 22 ژوئن سال جاری میلادی، پس از سلب صلاحیت مجلس از یوسف رضا گیلانی نخست‌وزیر سابق این کشور بر این کرسی تکیه زد.
وی در نخستین سفر خارجی خود، 3 روز پیش برای انجام اعمال عمره مفرده و همچنین دیدار با پادشاه عربستان و دیگر مقامات این کشور به عربستان سعودی سفر کرد.

۱۳۹۱/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...