نسخه چاپی

اجرای بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری رایگان در كشور

رئیس اداره باروری سالم وزارت بهداشت از تهیه پیش‌نویس بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری خبر داد و گفت: این بسته تا پایان سال در سراسر كشور و به صورت رایگان اجرایی می‌شود.

به گزارش نما، محمد اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ اظهار داشت: بسیاری از زوجین قصد فرزنددار شدن در سال‌های ابتدایی ازدواج را نداشته و زمانی که اقدام به برای باروری کرده، متوجه می‌شوند که دچار ناباروری هستند.

وی افزود: وزارت بهداشت جهت کاهش ناباروری در کشور پیش‌نویس بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری را تهیه کرده و در آینده نزدیک این پیش‌نویس نهایی شده و تا پایان سال اجرایی می‌شود.

رئیس اداره باروری سالم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اجرای بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری ابتدا به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود،‌ بیان داشت: این خدمات به صورت رایگان و در سراسر کشور ارائه می‌شود.

اسلامی در رابطه با جزئیات بسته ارائه خدمات غربالگری ناباروری عنوان داشت: کسانی که می‌خواهند تا 2 سال بارداری خود را به تأخیر بیندازند یا اینکه 2 سال از تصمیم و اقدام آنها برای بارداری گذشته از مشاوره رایگان بهره‌مند شده و در صورت نیاز برای انجام آزمایش و یا بررسی‌های بیشتر به سطوح بالاتر همچون معرفی به پزشکان مربوطه معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بحث پیشگیری از ناباروری در سیاست‌های کلی جمعیت قرار دارد،‌ گفت: اصلی‌ترین راهکار جهت پیشگیری از ناباروری افزایش اطلاعات مردم است و در صورتی‌که افراد به صورتی زندگی کنند که شیوه زندگی و تغذیه آنها صحیح باشد ناباروری در آنها کاهش یافته و جمعیت با رشد همراه می‌شود.

رئیس اداره باروری سالم وزارت بهداشت از ارائه کتابچه‌هایی با موضوع پیشگیری از ناباروری در کلاس‌های ازدواج و پایگاه‌های بهداشتی خبر داد و گفت: این کتابچه‌ها با هدف افزایش سطح آگاهی افراد توزیع می‌شود تا در 5 سال آینده بخش عظیمی از جامعه آگاهی یابند که چه عواملی در ناباروری مؤثر است و در جهت رفع آن اقدام کنند.

۱۳۹۴/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...