نسخه چاپی

آموزش 11 هزار قانون موجود در كشور به مردم

معاون حقوقی رییس جمهوری اسلامی ایران گفت:هم اكنون بیش از 11 هزار قانون در كشور وجود دارد و باید این قوانین را به مردم آموزش داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا،الهام امین زاده،روز شنبه در دیدار با امام جمعه شهرکرد افزود:بسیاری از مردم با این 11هزار قانون در کشور آشنایی ندارند و باید آنها را به مردم اطلاع داده شود.
وی تاکید کرد:بزودی تمامی قوانین بروز شده،از طریق ایمیل برای مردم ارسال می شود و کسانی که دارای صندوق الکترونیکی(ایمیل)
می باشند ،می توانند این قوانین را دریافت کنند.
به گفته وی،دستگاههای اجرایی موظف به رعایت حقوق مردم می باشند و اجرای کامل طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات و دستگاهها وظیفه مدیران است و دولت در این راستا تلاش بی وقفه ای را انجام می دهد.
معاون حقوقی رییس جمهوری گفت:دولت یازدهم خود را ملزم و موظف به تحقق حقوق شهروندی می داند و همواره تاکید دارد که مردم باید از سوی دستگاههای اجرایی هنگام مراجعه، مورد احترام قرار گیرند.
امین زاده تاکید کرد:مردم را باید با حقوقشان آشنا کرد و دستگاههای اجرایی نیز باید بدون کمترین وقفه ای پاسخگوی مردم باشند و اگر کم کاری وجود داشته باشد یا تعمدی در کار باشد،مدیر دستگاه پاسخگو خواهد بود.
به گفته وی، در راستای تحقق فرمان هشت ماده امام راحل و فرامین مقام معظم رهبری در خصوص حق مردم و وظایف پاسخگویی دستگاههای اجرایی، دولت یازدهم در فضای غیر سیاسی،بخش نامه های تهیه کرده است که بزودی به دستگاهها ابلاغ می شود.
امین زاده تاکید کرد:درباره تحقق اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند،24 بند تدوین شده و این معاونت ستاد حقوقی آن را تشکیل داده است و برای مدیریت جهادی قوانین برنامه های مهمی دارد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت:حقوق شهروندی باید از سوی همه دستگاههای اجرایی در جامعه اجرا و پیاده شود.
حجت الاسلام محمد علی نکونام در این نشست گفت:تکریم ارباب رجوع و احقاق حقوق مردم،باید به سمتی برود که نهادینه شود و با تغییر دولت ها این حقوق تغییری نکند.
به گفته وی،رساله امام سجاد علیه السلام یکی از معتبرترین و جامع ترین مباحث حقوقی است که دارای ارزش بالایی است و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
نکونام تصریح کرد:در برخی از ادارات و دستگاههای ضایع شدن حقوق مردم دیده می شود و حقوق مردم را به خوبی اجرا نمی کنند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:نظام جمهوری اسلامی نیز حقوقی دارد که همه کارگزاران نظام باید آن را به صورت کامل رعایت کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت:در طول سال به مدت سه بار،بازرسی های محسوس و غیر محسوس درباره رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع از ادارات استان انجام می شود.
خدابخش مرادی نافچی،افزود:در این راستا نیز به مدیرانی که در تکریم ارباب رجوع بی دقتی کرده اند،تذکر داده شده است.
به گزارش ایرنا،معاون حقوقی رییس جمهوری برای نشست در شورای هماهنگی حقوقی دستگاههای اجرایی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

۱۳۹۴/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...