نسخه چاپی

فائو برنامه مدیریت پایدار منابع را در ایران اجرا می‌كند

نماینده فائو اعلام كرد: سازمان خوارو‌بار جهانی(فائو) در حال راه‌اندازی برنامه یكپارچه استراتژیكی است كه امكان مدیریت پایدار منابع از طریق پیوند آب ـ غذا ـ انرژی اقلیم در ایران را فراهم می‌سازد.

به گزارش نما به نقل از فارس، امسال مراسم روز جهانی غذا با گرامیداشت هفتمین سال تأسیس فائو «سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد» هم‌زمان شد.

سرج ناکوزی نماینده فائو در ایران در مراسم روز جهانی غذا که در سالن اجلاس سران با حضور برندهای مطرح صنایع غذایی و رؤسای سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: درحال حاضر اکثر کشورهای جهان، ۷۲ کشور از مجموع ۱۲۹ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، توانسته‌اند در زمینه تحقق مهم‌ترین اهداف توسعه هزاره ملل متحد، یعنی به نصف رساندن تعداد افراد دارای سوء تغذیه تا سال ۲۰۱۵ بکوشند.

وی افزود: اکنون تعداد افرادی که با فقر شدید در کشورهای درحال توسعه روزگار می‌گذرانند، از ۴۳ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۱۷ درصد در سال میلادی جاری رسیده است، اما هم‌چنان بالغ بر ۸۰۰ میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می‌برند و حدود یک میلیارد نفر نیز با فقر شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: براساس چشم‌انداز غذا و کشاورزی جهان در سال ۲۰۱۵ که توسط فائو در اوایل این سال منتشر شد، در کشورهای فقیر حمایت اجتماعی که عمدتاً دربرگیرنده اقداماتی هم‌چون انتقال مستقیم وجوه مالی، تغذیه در مدارس و فعالیت‌های عام‌المنفعه می‌باشد، به‌عنوان یکی از روش‌های اقتصادی جهت ایجاد فرصتی برای خروج افراد مبتلا به فقر مطلق در عین بهبود سلامت کودکان و آموزش و پرورش مطرح شده است.

درحال حاضر ۲.۱ میلیارد نفر از جمعیت ساکنان کشورهای در حال توسعه از روش‌های مختلف حمایت‌های اجتماعی بهره می‌برند، به گونه‌ای که این اقدامات باعث شده تا ۱۵۰ میلیون نفر از فقر شدید رهایی یابند.

توسعه اقتصادی سریع در ایران طی دهه‌های اخیر نگرانی‌هایی درخصوص امنیت منابع آب، انرژی و غذا به همراه داشته است. تعدادی از رخدادهای شدید اقلیمی در فاصله دو دهه گذشته به‌ویژه خشکسالی که تحت تأثیر احتمالی تغییرات آب و هوایی قرار دارد، فشار قابل ملاحظه‌ای را بر منابع آب کشور وارد ساخته است، لذا فائو در حال راه‌اندازی برنامه یکپارچه استراتژیکی است که امکان مدیریت پایدار منابع از طریق پیوند آب ـ غذا ـ انرژی اقلیم در ایران را فراهم خواهد ساخت.

جدیت بحران کمبود آب در کشور باعث شده است تا فائو، ایران را به‌عنوان کشور کانونی در زمینه اجرای ابتکار منطقه‌ای کمبود آب در سال ۲۰۱۶ انتخاب نمایند.

۱۳۹۴/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...