نسخه چاپی

دولت مستعفی یمن: در حال بررسی پیشنهاد سازمان ملل هستیم

دولت مستعفی یمن می‌گوید در حال بررسی دعوت سازمان ملل برای حضور در مذاكرات با هدف پایان دادن به بحران این كشور است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري دانشجو، راجح بادی، سخنگوی دولت مستعفی یمن که اکنون در ریاض پایتخت عربستان سعودی به سر می‌برد، شنبه اعلام کرد: «دولت یمن تاکید می‌کند که همواره برای صلح آماده و به آن متعهد است.»



وی با اشاره به اینکه دولت مستعفی ظرف 48 ساعت به این دعوت پاسخ خواهد داد، افزود: «ما ضمن قدردانی از نقش سازمان ملل، از فرستاده ویژه آن به یمن، که برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز تلاش بسیاری کرده است، تشکر می‌کنیم.»



اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از دولت مستعفیِ این کشور خواسته است برای اجرای قطعنامه 2216 دور جدیدی از مذاکرات را با جنبش انصارالله برگزار کند.



جنبش انصارالله تا کنون به این درخواست پاسخی نداده است.



تصویری از نیروهای تحت امر عربستان سعودی در یکی از بنادر یمن



مذاکره برای رفع محاصره سعودی بر یمن

این در حالی است که یان الیاسون، معاون دبیر کل سازمان ملل پنجشنبه اعلام کرد این سازمان برای رفع محاصره عربستان بر یمن وارد مذاکره شده است.



وی افزود هدف از این مذاکرات گشایش بنادر بیشتر در یمن برای انتقال محموله‌های سوخت و سایر مایحتاجِ مردم این کشور است.



عربستان سعودی از ششم فروردین، بدون مجوز سازمان ملل و با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و متواری یمن به قدرت، این کشور را هدف حملات خود قرار داده است.



ناوهای سعودی ماه‌هاست که با محاصره دریایی یمن مانع دسترسی کشتی‌های امدادی به این کشور شده‌اند.



الیاسون همچنین ضمن ابراز امیدواری برای آغاز مذاکرات صلح مزبور، خواستار مشارکت بدون پیش شرط جنبش انصارالله و نمایندگان هادی در این مذاکرات شد.



پیشتر، خبرگزاری سبأ نت یمن به نقل از محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله، گزارش داد این جنبش در صورت تعهد سایر طرفین درگیر در مناقشه، با طرح صلح هفت ماده‌ای سازمان ملل که مستلزم پذیرش قطعنامه 2216 است، موافق است.



این قطعنامه از مبارزان انصارالله می‌خواهد ضمن عقب‌نشینی از مناطق تحت کنترل خود سلاح‌هایشان را زمین بگذارند.



مبارزان انصارالله یمن سپتامبر پارسال کنترل صنعا، پایتخت یمن، را به دست گرفته و اکنون مناطق وسیعی از یمن را تحت کنترل خود دارند.



انقلابیون حوثی معتقدند دولت هادی برای پیشبرد مناسب امور کشور و مهار موج فساد و ترور کفایت ندارد.

۱۳۹۴/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...