نسخه چاپی

مرغ های كشور كد دار می شوند

مدیر كل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشكی كشور در حاشیه دوره آموزشی دو روزه اصول و روش های نمونه بر داری فرآورده های خام دامی و خوراك دا م–طرح پایش باقی مانده ها، در مشهد از كد دار شدن تمامی مرغ های بسته بندی شده كشور تا پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، عباس عباسی گفت: کد رهگیری مرغ یک سامانه الکترونیکی است و مرغ با داشتن این کد از مرحله مزرعه پرورش یعنی جایگاه تولید تا زمانیکه بارگیری می شود و گواهی بهداشتی حمل دریافت می کند و به کشتارگاه ارسال می شود؛ قابل ردیابی است.

وی افزود: مصرف کننده ها با ارسال کد رهگیری درج شده بر روی بسته بندی های مرغ به سامانه 30008903 بعد از مدت زمان کوتاهی می توانند از محل پرورش؛ کشتار .بسته بندی و تولید، تاریخ تولید و انقضاء مرغ بسته بندی شده آگاهی پیدا کنند.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه اهداف اجرای این طرح در راستای شعار جهانی سلامت و ایمنی غذا از مزرعه تا سفره می باشد؛ خاطر نشان کرد: در حال حاضر 25 استان در کشور این سامانه را پیاده سازی کرده اند و 7 استان باقی مانده نیز تا پایان مهر ماه این طرح را اجرایی می کنند.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه این طرح در استان خوزستان بر روی میگوهای پرورشی نیز اجرا شده است؛ اظهار داشت: امید داریم از ابتدای آبان ماه کلیه مرغ هایی که وارد کشتارگاه می شوند دارای کد رهگیری باشند تا مصرف کننده با اطمینان از خرید خود؛ آن را در غذای سر سفره خود استفاده نماید.

وی خاطر نشان کرد: کد رهگیری در حوزه فرآورده های خام دامی گوشت قرمز، مرغ و آبزیان قریب به 170 فقره پروانه تولیدی مربوط است که مراحل نهایی خود را با همکاری تشکل های ملی و انجمن های مربوطه در سطح کشور طی کرده است و اول آبان به استان ها جهت اجرا ابلاغ می شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: کلیه مراکز بسته بندی و کشتارگاه ها اعم از دام و طیور و آبزیان بایستی مبادرت به اخذ پروانه تولید فرآورده های خام دامی نمایند که این کد با پروانه تولید که توسط ادارات کل صادرمی شود مرتبط است و نشانگر این است که این محصول در کدام استان و شهرستان تولید شده است.

۱۳۹۴/۷/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...