نسخه چاپی

كاخ سفید: ایران هزاران سانتریفیوژ را از بین می‌برد

كاخ سفید ساعتی پس از فرمان باراك اوباما درباره آمادگی برای برداشته شدن تحریم‌های ایران در راستای اجرای برجام،‌در بیانیه ای اعلام كرد:ایران امروز گام های لازم برای از بین بردن هزاران سانتریفیوژ و زیرساخت های مربوطه، كاهش ذخایر اورانیوم از ۱۲۰۰۰ كیلوگرم به ۳۰۰ كیلوگرم، از بین بردن هسته راكتور اراك و پر كردن آن با سیمان را آغاز می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، کاخ سفید بیانیه‌ای درباره «روز پذیرش» برجام منتشر کرد.

در حالی که امروز یکشنبه در راستای مرحله دوم اجرای برجام، باراک اوباما در فرمانی به وزرای خارجه، خزانه‌داری، تجارت و فدرال ریزرو بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای آمادگی جهت اجرای تعهدات واشنگتن در قبال برداشتن تحریم‌های ایران را صادر کرد.

در بیانیه کاخ سفید درباره «روز پذیرش» برجام که ساعتی پس از انتشار خبر فرمان اوباما صادر شد، آمده است: «امروز روز مهمی برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای و تضمین ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای این کشور است».

در ادامه این بیانیه هم تاکید شد: «در روز پذیرش برجام همه طرفین ترتیبات لازم و آمادگیها برای اجرای تعهدات خود را اتخاذ خواهند کرد».

کاخ سفید درباره تعهدات ایران هم اینطور اعلام کرده است: «ایران امروز گام های لازم برای از بین بردن هزاران سانتریفیوژ و زیرساخت های مربوطه، کاهش ذخایر اوارنیوم از ۱۲۰۰۰ کیلوگرم به ۳۰۰ کیلوگرم، از بین بردن هسته راکتور اراک و پر کردن آن با سیمان را آغاز می‌کند».

۱۳۹۴/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...