نسخه چاپی

«اكسیر» به شبكه 3 می‌آید

تهیه كننده «اكسیر» كه برای شبكه سه سیما آماده می شود توضیح داد كه این برنامه از چهار اتاق فكر شامل پزشكان، شورای نویسندگان و دیگر عوامل تشكیل شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر: تهیه کننده «اکسیر» که برای شبکه سه سیما آماده می شود توضیح داد که این برنامه از چهار اتاق فکر شامل پزشکان، شورای نویسندگان و دیگر عوامل تشکیل شده است.

مصطفی شریفی با اشاره به برنامه «اکسیر» که به زودی ضبط آن در شبکه سه سیما آغاز می شود، گفت: «اکسیر» برنامه ویژه ای است که با توجه به نمونه های موفقی که در دنیا وجود داشته است و با توجه به فرهنگ، شیوه زندگی و نیازهای ایرانی اسلامی مردم کشورمان طراحی شده است.

وی ادامه داد: این برنامه قرار است به شیوه و سبک زندگی، سلامت و عادات ما بپردازد و ساختاری ترکیبی دارد. در این ساختار که فرمی شبه‌نمایشی دارد از عوامل زیادی بهره گرفته شده است و برنامه کمپین های مختلف اجتماعی که با تغییر عادات غلط زندگی مرتبط است تا کمپین های مرتبط با حوزه های سلامت همچون دیابت، قند خون، فشار خون و پیاده روی را راه اندازی می کند.

مهراب قاسم خانی سرپرست نویسندگان

شریفی با اشاره به پیش تولید طولانی مدت برنامه «اکسیر» بیان کرد: ما حدود ۱۰ ماه برای این کار پیش تولید داشتیم و امیدوارم بتوانیم در ابتدای آبان ماه تولید کار را شروع کنیم. در این مدت حدود هفت ماه برای بحث پژوهش این اثر زمان گذاشتیم و چند ماه هم در حوزه ساختار برنامه تحقیق کردیم. در حوزه ساختار صحبت هایی با عده ای از تهیه کنندگان خارجی داشتیم و از تجربیات این افراد استفاده کردیم.

تهیه کننده «اکسیر» به دیگر جزییات برنامه اشاره و عنوان کرد: مهراب قاسم خانی سرپرستی شورای نویسندگان این مجموعه را بر عهده دارد و قرار است این مجموعه به صورت شبه‌نمایشی پیش برود تا بتواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. البته با توجه به اینکه ما چندین اتاق فکر داریم متن و محتوا برای رسیدن به شورای نویسندگان برنامه باید یک فرایند را طی کند.

چهار اتاق فکر و حدود ۴۰۰ نفر عوامل یک پروژه

وی اضافه کرد: ما در این مجموعه چهار اتاق فکر داریم و حدود ۴۰۰ نفر عوامل پروژه هستند. اولین اتاق فکر ما مربوط به پزشکان است که حدود ۱۸۳ نفر در آن فعالیت دارند و نمایندگانی از وزارت بهداشت، دانشکده علوم پزشکی و دیگر حوزه ها به علاوه ۱۶۰ پزشک متخصص را شامل می شود. محتوای برنامه در این اتاق تولید می شود و بعد به اتاق فکر دیگری می رود که اعضای آن یک گروه هشت نفره هستند. این گروه هفت پزشک و یک ژورنالیست تلویزیونی در حوزه سلامت را شامل می شود و آنها از محتوای مورد نظر یک سناریوی علمی تهیه می کنند. این سناریو علمی به اتاق فکر سوم که شورای نویسندگان هستند، می رسد و المان های دراماتیک و نمایشی در آن درنظر گرفته می شود.

شریفی با اشاره به آخرین اتاق فکری که محتوا به آنجا می رسد، توضیح داد: اتاق فکر پایانی برنامه متشکل از تیم سازنده همچون تهیه کننده و مجریان برنامه است و سناریو در آنجا دورخوانی و برای ساخت نهایی می شود. به این ترتیب هر قسمت از این برنامه به اندازه ۱۰ قسمت از ما انرژی و زمان می برد.

تاثیر «اکسیر» در برابر برنامه های ماهواره ای

تهیه کننده برنامه «اکسیر» با اشاره به هدف این برنامه تصریح کرد: تمام این تلاش ها صورت می گیرد تا بتوانیم برنامه موثری بسازیم، به گونه ای که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و خود مخاطب به سمت تغییر سبک زندگی و عادات غلط زندگی اش حرکت کند و به این تغییرات هم پایبند باشد. تاثیرگذاری این برنامه به گونه ای خواهد بود که اگر برنامه و یا سریالی همزمان با «اکسیر» از شبکه های ماهواره ای پخش شود مردم «اکسیر» را انتخاب کنند.

شریفی در پایان بیان کرد: مجموعه «اکسیر» فعلا قرار است در ۵۲ قسمت ساخته شود و ادامه آن به کیفیت کار بستگی دارد.

۱۳۹۴/۷/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...