نسخه چاپی

فرسودگی ۶۷ درصد بیمارستان‌های كشور

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: ۶۷ درصد بیمارستان‌های ایران فرسوده هستند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر آقاجانی در مراسم قدرداني از مجریان برتر برنامه ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ افزود: در 16 ماه گذشته، بازسازی و نوسازی فضاهای بیمارستانی، تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و بهسازی فضاهای بیمارستانی انجام شده است که اگر قرار بود با روند دو سال گذشته این اقدامات انجام شود به 25 سال زمان نیاز بود.

وی با اشاره به نهضتی که برای تکمیل بیمارستان‌های نیمه ساخته در کشور به راه افتاده است گفت: بزودی شاهد تکمیل 20 هزار تخت در بیمارستان‌های وزارت بهداشت خواهیم بود .

دکتر آقاجانی با اشاره به جذب 4 هزار متخصص و فوق تخصص تمام وقت افزود: قبل از طرح تحول سلامت فقط 5 درصد پزشکان، تمام وقت بوده اند که این گام برای مردم بویژه در مناطق محروم فوق العاده است .

وی گفت: 600 کلینیک و پلی کلینیک ویژه در کشور ایجاد شده و 250 کلینیک درحال ساخت است که تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد .

تکمیل 20 هزار تخت در بیمارستان‌های وزارت بهداشت

آقاجانی با اشاره به قدمت میانگین 35 سال بیمارستان های کشور و فعالیت 97 هزار تخت بیمارستانی در وزارت بهداشت گفت: بزودی شاهد تکمیل 20 هزار تخت در بیمارستان‌های وزارت بهداشت خواهیم بود

وی افزود: در 16ماهی که از آغاز طرح تحول نظام سلامت می گذرد ، دو میلیون متر مربع بازسازی صورت گرفته ، 20 هزار تخت بیمارستانی ، 7 هزار و 500 برانکاد و 12 هزار دستگاه یخچال و تلویزیون با اعتبار حدود 740 میلیارد تومان توزیع شده است .

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در بخش تجهیزات پزشکی نیز اقدامات گسترده‌ای انجام شده است گفت: توزیع 16 هزار قلم تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به ارزش 700 میلیارد تومان از جمله این اقدامات است .

وی با بیان اینکه 85 درصد رضایتمندی مردم در این حوزه بدست آمده است، گفت: در بخش بازسازی هتلینگ، تخت‌ها ، فضای اقامتی و نوسازی ناوگان تجهیزات پزشکی کشور در بیمارستان‌های دولتی با مجموع یکهزار و 440 میلیارد تومان اعتباری که صرف شده ، وضع متفاوتی در 570 بیمارستان وزارت بهداشت ایجاد کرده است .

کمبود نیروی انسانی در بخش پرستاران

دکتر آقاجانی با ابراز تاسف از کمبود نیروی انسانی بویژه در بخش پرستاران گفت: شاخص پرستاری به ازای تخت در کشور ما حدود یک پرستار به ازای یک تخت است که حداقل باید به یک و چهار دهم برسد .

وی افزود: دادن سه وعده غذا و یک کاناپه تختخواب شو در داخل بخشهای بیمارستانی از وظایف بیمارستان است اما وزارت بهداشت در بخش تاسیس همراه سرای بیماران، نگاه ویژه به خیران سلامت دارد هر چند بیمارستان ها در این بخش تلاش می کنند اما تکلیفی بر عهده آنها نیست .

۱۳۹۴/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...