نسخه چاپی

طیب نیا: نرخ تورم نیم درصد شد

وزیر اقتصاد با اشاره به اینكه میزان تورم به شكل معناداری كاهش یافته است، گفت: از دی‌ماه سال گذشته تا شهریور امسال متوسط نرخ تورم ماهیانه به نیم درصد كاهش یافته است كه این رقم در مردادماه منفی بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی طیب‌نیا در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اعلام شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور اظهار کرد: بی‌ثباتی در بازار باعث گریز سرمایه‌ها می‌شود به طوری که در بازار بی‌ثبات سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ورود نخواهند کرد.

وی افزود: محیط کسب و کار باید مناسب سرمایه‌گذاری باشد در غیر این صورت هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: قوانین حامی سرمایه‌گذاران باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران خارجی به کشور ورود پیدا کنند که در این زمینه با توجه به قوانین مترقی موجود مشکلی وجود ندارد، اما در صورت لازم قابل تغییر است.

طیب‌نیا تصریح کرد: در دو سال گذشته تورم به شکل معنی‌داری کاهش یافته است به طوری که از دی‌ماه سال گذشته تا شهریور امسال متوسط نرخ تورم ماهیانه 5 دهم درصد یا نیم درصد بود و این رقم در مردادماه منفی شد.

وی تاکید کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در شهریورماه سال جاری 11.7 کاهش یافته است و امیدواریم که در آینده نرخ تورم تک رقمی شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه کاهش تورم باعث کاهش نرخ ارز می‌شود، گفت: این امر شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند که استقبال سرمایه‌گذاران خارجی نشان دهنده شرایط بازار خوب بازار ایران است.

در ادامه این مراسم ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی گفت: وجود بانکهای قرمز خیلی محدود شده و نگرانی‌های موجود در این زمینه کاهش یافته است.

وی افزود: مکانیزم دستوری در این زمینه جواب نمی‌دهد و در این ارتباط بانکها رابطه مناسبی با بانک مرکزی برقرار کرده‌اند و تنها در یک یا دو بخش این مشکلات وجود دارد.

وزیر اقتصاد در ادامه این مراسم گفت: در ملاقاتی که با مسئولین اقتصادی خارجی داریم بر این امر تاکید می‌کنیم که به دنبال افزایش واردات نیستم و به جای سرمایه‌گذاری‌های مستقیم شرایط ورود تکنولوژی و بازاریابی‌های خارجی هستیم تا از این طریق بتوانیم محصولات مشترک تولیدی خود را صادر کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد فعالیت بخش خصوصی در این زمینه باشیم.

۱۳۹۴/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...