نسخه چاپی

موضع موسس بانك تات درخصوص ادغام

در جریان برگزاری دو مجمع سالانه و فوق‌العاده بانك منحل شده تات،برای نخستین بار مواضع علی انصاری موسس و سهامدار اصلی این بانك درباره انحلال و ادغام بانك تات مشخص شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در جریان برگزاری دو مجمع سالانه و فوق‌العاده بانک منحل شده تات که صبح امروز با حضور 67 درصد از سهامداران برگزار و حدود 4 ساعت به طول انجامید،برای نخستین‌بار مواضع علی انصاری مؤسس و سهامدار اصلی این بانک پرحاشیه مشخص شد و وی طی سخنانی از گذشته و آینده برنامه‌های خود خبر داد.

*می‌خواهم آینده بانک و سهامداران حفظ شود

براساس این گزارش وی بعد از اتمام برگزاری مجمع سالانه و فوق‌العاده با بیان اینکه سؤالات متعددی مطرح شده که دوست نداشتم به برخی از آنها پاسخ بدهم، گفت: برخی اوقات حس می‌کنم من هم تعصب و نگرانی دارم ولی سعی می‌کنم رضایت قلبی شما را سهامداران را جلب کنم. واقعیت این است که کشور ما نه توسعه یافته و نه توسعه نیافته است بلکه در حال توسعه است و در این شرایط ساختارها باید شکل خودش را بگیرند تا توانمندی‌ها جا بیفتد. من این موضوع را سربسته گفتم.

وی افزود: بانک تات را در 88.8.8 به عنوان هشتمین بانک کشور تأسیس کردم .شاهد بودید در زمان کمتر از 2 سال با 70 شعبه و ایجاد حاشیه‌ای عظیم از سطح داخلی بر علیه بانک تات، مدیران توانستند ارمغان‌هایی به دست آورند. واقعیت و حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد.می‌خواهم آینده بانک و شما سهامداران حفظ شود. حقوق ما با آن چیزی که خدا تقدیر کرده و با توسل به ائمه از بین نخواهد رفت.

*کدام تخلف؟ ما بچه کف بازاریم

انصاری خاطرنشان کرد: در حالی هجمه سیاسی و غیرکارشناسی از تخلف حرف می‌زنند که سه شرکت تأسیس کردم اما سایر بانک ها 80 تا100 شرکت تأسیس کرده و هزاران میلیارد تومان تسهیلات به آنها دادند.

من به شما می‌گویم کدام بانک ها؟افتخار ما این بود همه آنچه داشتیم برای آب و خاک کشورمان سرمایه‌گذاری کنیم تا از منابع آن به صورت کارآمد استفاده شود.قرار نبود وارد فضایی بشویم که بگویند در بانک تات تخلف کرده‌ایم. ما بچه کف بازاریم. اگر دو بانک به همدیگر یا بانکی به شرکت‌های زیرمجموعه خود تسهیلات بدهد که تخلفی نکرده. قطار ایستاده را که سنگ نمی‌زنند.

*شاید راضی به ادغام و تغییر نام بانک تات نیستم اما...

این سهامدار عمده بانک منحل شده تات ادامه داد: به جهت ایمان، اعتقاد و تفاوتی که با برخی از افراد که سریع از گردونه خارج می‌شوند داریم،به توسعه و برنامه‌های خود خواهیم رسید. شاید راضی نیستم که نام بانک تات عوض شود و یا با دو مؤسسه دیگر و یا سایر مؤسسات ادغام شود اما گاهی توفیق اجباری و الهی است. دو مجموعه تعاونی به ما ملحق شدند اما حقوق ما این نیست و از این جهت اعتراض دارم.



انصاری ادامه داد: از سازمان بورس تشکر می‌کنم که حواسش به حقوق ما و سهامداران است. ثروت بانک را کسی نمی‌تواند بگیرد ولی نه بانک مرکزی و نه سازمان بورس و نه سایر مراجع هم قصد تضییع حقوق سهامداران را ندارند.به هرحال تصمیمی گرفته شده که باید بپذیریم. ما می‌توانستیم تا 3 ماه دیگر ادغام را با 600 تا 700 شعبه انجام دهیم.

*دو مجموعه دیگر حدود خودشان و شأن بانک و مدیران را می‌شناسند

انصاری خطاب به سهامداران گفت: یقین بدانید حقوق صاحبان سهام حفظ و اموال و دارایی‌ها مدیریت خواهند شد. آن دو مجموعه هم حد و حدود خودشان و شأن بانک و مدیران را می‌شناسند. بانک آینده یا هر بانک دیگری که تأسیس شود دفتر آن و مدیران در بانک تات است. آنها به ما ملحق شدند.

*تا دوسال مالک عمده بانک آینده خواهیم بود

در ادامه این سخنان که با تشویق حاضرین همراه بود، وی گفت:یکی از راه های توسعه سالم،رعایت قوانین است که هرچند سخت بوده اما باید بپذیریم. به حرف من اعتماد کنید. علاقه ای نداشتم وارد موضوع شوم ولی حداکثر تا 2 سال دیگر صاحب اکثریت بانک تازه تأسیس خواهیم شد. سهام شما در فرابورس 275 تومان داشت معامله می‌شد که صوری نبود اما سایر بانک هایی که همزمان با ما تأسیس شدند قیمت سهام‌شان 100 تومان بود.

*احتیاجی ندارم تاریخچه خود و خانواده ام را بگویم

وی در پاسخ به سؤالی گفت: اخلاقاً باید بگویم اما احتیاجی ندارم که تاریخچه خود و خانواده خودم را بگویم چرا که اصل موضوع را از دست می‌دهیم و نباید وارد حاشیه شویم. بانک بالاترین نهاد اجتماعی که دارد در حوزه اعتمادسازی است. رسانه‌ها هم نباید به حاشیه‌ها ورود کنند.

*تا آخر برای پایین آوردن تابلو ایستادم اما تابع قانونم

انصاری ادامه داد: بانک مرکزی پدر خانواده است و آن مجوز را داده است.مگر ما می‌توانیم سرخود کار کنیم؟ پس نتیجه می‌گیریم باید بررسی کرده و ببینیم که چه راهکارهایی وجود دارد تا تهدیدها به فرصت تبدیل شود. خواسته‌ام این بود و هست .آنقدر در برابر تهدید پایین آوردن تابلوی بانک تات ایستادم که در آخر این موضوع در رسانه‌ها و صداوسیما مطرح شد. با این همه ما تابع هستیم و باید حقوق همه صاحبان سهام و سپرده‌گذاران را رعایت کنیم، بنابراین رأی ادغام را در اختیار هیئت مدیره بگذارید.

*اعتراض نماینده سازمان بورس

در برابر این سخنان هم که با تشویق حاضرین همراه بود، نماینده سازمان بورس اعلام کرد: مجمعی که می‌خواهد در مورد ادغام باشد باید جزئیات آن را مشخص شود تا در آینده مشکلی مثلاً در مورد 25 درصد از سهام برای پذیره‌نویسی به وجود نیاید.اگر هم مجمع به ادغام بانک تات رأی دهد سازمان بورس آن را ثبت نخواهد کرد. سازمان نه مخالف و نه موافق ادغام است بلکه معتقد است باید شفاف‌سازی انجام شود تا حقوق سهامداران رعایت گردد.خواهش من از مجمع این است که بعد از مشخص شدن ابهامات و جزئیات در مورد ادغام تصمیم بگیرند.

*سهامداران رای به ادغام بدهند

در برابر این اظهارات، انصاری سؤال یک سهامدار را قرائت کرد که در آن عنوان شده بود چرا سازمان بورس وقتی بحث ادغام بانک تات اعلام شد بیانیه‌ای صادر نکرد؟

انصاری در پاسخ به این موضوع گفت:بهتر است وارداین مقوله‌ها نشویم و در فرآیند کاری باشیم.شما سهامداران رأی به اقدام بانک تات با این دو مؤسسه و سایر مؤسسات بدهید تا هیئت مدیره در مورد کمیت و کیفیت ادغام تصمیم‌گیری کند.

*پاسخ انصاری به دو نگرانی سهامداران

یک سهامدار دیگر هم در مورد دو نگرانی مربوط به مدت‌زمان ادغام و نیاز برخی سهامداران بانک منحل شده تات به فروش سهام نکاتی را مطرح کرد که انصاری در پاسخ گفت: بحث ادغام شاید 6 ماه شاید یکسال و شاید هم بیشتر طول بکشد اما سعی ما این است که در کمترین زمان نماد آن را بازگشایی کنیم.

وی ادامه در خاتمه اظهارات خود گفت:با توجه به اینکه سهام فقط باید در فرابورس معامله شود و زمان بازگشایی نماد هم مشخص نیست آن دسته از سهامداران نیازمند فروش سهام بانک تات از سه‌شنبه آینده به اداره سهام بانک تات مراجعه کنند تا زمینه انجام معاملات فراهم شود.

۱۳۹۱/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...