نسخه چاپی

شمار شهدای انتفاضه سوم فلسطین به 47 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین امروز سه شنبه اعلام كرد از آغاز انتفاضه سوم فلسطین در اول اكتبر(نهم مهر) تاكنون 47فلسطینی به شهادت رسیده اند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت فلسطین، صبح امروز (سه شنبه) یک جوان فلسطینی در منطقه بیت عوا واقع در جنوب غرب الخلیل به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و بر این اساس شمار شهدای فلسطینی از آغاز انتفاضه اخیر تاکنون به 47 نفر افزایش یافت.
وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: نظامیان اشغالگر قدس، عدی هاشم المسالمه جوان 24ساله فلسطینی را از پشت سر و در فاصله نزدیک به وسیله گلوله های جنگی هدف قرار دادند و وی بلافاصله به شهادت رسید.
این وزارتخانه خاطر نشان کرده که 10 نفر از این شهدای فلسطینی کودکان و نوجوانان زیر 17سال بودند که خردسالترین آن ها 16 ماهه است.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، 31نفر از این شهدا از کرانه باختری هستند.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ خاورمیانه طی سال 1967، کرانه باختری و شرق بیت المقدس را اشغال کرد؛ این رژیم بعدها بخش قدیمی بیت المقدس را نیز ضمیمه مناطق اشغالی کرد و مدعی مرکزیت تمام بیت المقدس شد؛ اقدامی که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.
رژیم اشغالگر قدس در قراردادی با اردن به عنوان تولیت مسجدالاقصی موافقت کرد که غیرمسلمانان وارد حریم این مسجد نشوند و یهودیان تنها اجازه حضور در مقابل دیوار غربی این مسجد را داشته باشند اما این رژیم، طبق رویه معمول و روحیه تجاوزگری، در مورد این توافقنامه نیز خلف وعده کرده و صهیونیست های افراطی با هدف تشدید تنش و تحریک مسلمانان با همراهی نظامیان صهیونیست به طور مرتب به حریم محوطه مسجدالاقصی یورش می برند.
اخیرا حملات شهرک نشینان و صهیونیست ها به مسجدالاقصی افزایش یافته و در این میان زمزمه تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی به گوش می رسد که این امر با خشم شدید مسلمانان و فلسطینی ها و درگیری آن ها با صهیونیست ها مواجه شده است.

۱۳۹۴/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...