نسخه چاپی

رئیس پارلمان فلسطین آزاد شد

رئیس مجلس قانون گذاری فلسطین ساعتی پیش از اسارت رژیم صهیونیستی آزاد شد.

فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: رژیم صهیونیستی ساعتی پیش "عزیز الدویک" یکی از رهبران حماس و رئیس مجلس قانون گذاری (پارلمان) فلسطین را پس از شش ماه بازداشت اداری آزاد کرد.

الدویک در پست ایست و بازرسی "بیت سیرا" در جنوب شهر رام الله در کرانه باختری به طرف فلسطینی تحویل داده شد.

دفتر رئیس مجلس فلسطین چند روز پیش اعلام کرد که دویک روز پنج‌شنبه 19 جولای از زندان عوفر آزاد می‌شود.

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی به "فادی القواسمی" وکیل مدافع دویک اعلام کرده بود که با عدم تمدید مدت بازداشت دویک موافقت کرده است و مدت بازداشت 6 ماهه وی روز پنج‌شنبه به پایان می‌رسد.

القواسمی طی درخواستی با اشاره به وخامت وضعیت جسمانی همسر دویک که به بیماری سرطان مبتلا است، آزادی وی را که از 6 ماه پیش در زندان رژیم صهیونیستی اسیر است، خواستار شده بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی دویک را در تاریخ 9/1/2012 در گذرگاه جبع واقع در شمال قدس اشغالی بازداشت و پس از آن حکم بازداشت اداری به مدت 6 ماه برای وی صادر شد.

در همین راستا مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که 21 نماینده مجلس قانونگذاری(پارلمان) فلسطین از جمله "عزیز الدویک" رئیس آن در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

"ریاض الاشقر" مدیر رسانه‌ای این مرکز تصریح کرد که رژیم صهیونیستی از بازداشت اداری به عنوان بهانه‌ای برای استمرار ربودن نمایندگان و وزرای سابق در زندان‌های خود استفاده می‌کند بدون آنکه اتهامی علیه آنها صادر و یا آنها را به دادگاه معرفی کند بلکه مدت بازداشت اداری این نمایندگان اسیر را تمدید می‌کند و در حال حاضر نیز 21 نماینده در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که 17 نفر از آنها در بازداشت اداری می‌باشند و همگی به فراکسیون تغییر و اصلاح وابسته به حماس منتسب هستند.

۱۳۹۱/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...