نسخه چاپی

شعائر انقلاب اسلامی متاثر از عاشورا است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعائر انقلاب اسلامی متاثر از عاشورا است، دولت یازدهم قانون حق دسترسی آزاد به اطلاعات را تصویب كرد چرا كه آگاهی حق مردم است و هر ایرانی حق دارد به اطلاعات درست دسترسی داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسین نوش آبادی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: قیام سید و سالار شهیدان(ع) دارای کارکردهای مختلف در حوزه اجتماعی و سیاسی بوده و کارکرد فرهنگی این قیام بیشتر از سایر کارکردها است.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) براساس یک اندیشه فرهنگی پایه‌گذاری شد اگر چه هدف برپایی حکومت عدل و نابودی طلم و جور بود، امام خمینی(ره) برای تشکیل حکومت اسلامی بعد از انقلاب تاکید کردند که حکومت تشکیل می‌دهیم که اخلاق و معنویت را در جامعه اجرا کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: فلسفه حکومت اسلامی اجرای عدالت و معنویت است، اگر فلسفه قیام امام حسین(ع) را از بعد سیاسی تحلیل کنیم استقرار حکومت برای تحقق معنویت و فرهنگ و عدالت است.

نوش آبادی بیان داشت: آنچه در سیره امام حسین(ع)، خطبه‌ها و نامه‌های ایشان آنچه بیش از همه اهمیت دارد توجه به ابعاد فرهنگی و معنوی است، دین می‌خواهد انقلاب واقعی در افکار و دلها به وجود آورد تا اقدامی مثبت برای بشریت اتفاق افتد.

وی ادامه داد: تا انسان باور اعتقاد و انگیزه نداشته باشد پویا نخواهد بود و لازمه انجام کار فرهنگی داشتن انگیزه، روحیه، شادابی، تحرک و برنامه‌ریزی درست است، انجام کار فرهنگی با بی‌برنامگی و بی‌دقتی و بی‌حوصلگی ممکن نیست و هرجا که عقل، برنامه و سازماندهی منظم وجود داشته کار فرهنگی موفق و در غیر این صورت کار فرهنگی ناموفق بوده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید هدف‎های عالی در ذهن خود بپرورانیم و برای تحقق آرمانهای والا تلاش کنم، انجام مسائل ساده و روزمره هدف نیست، برگزاری مجالس ابزار است و گاهی ابزارها سبب فراموشی هدف می‌شود.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: هنر، کتاب و سینما و دیگر هنرها ابزار هستند برای رسیدن به اهداف عالی انسانی، امام حسین(ع) هدف قیامش را برپایی امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و امروز نباید امر به معروف و نهی از منکر را محدود کنیم.

وی افزود: امام حسین(ع) و قیامش فراتر از انجام اعمال فردی و عبادی بود، امروز امر به معروف و نهی از منکر را به چند امر خلاصه کرده‌ایم در حالی که نمی‌بینیم شعائری که امام حسین(ع) برای انجام قیامش ذکر می‌کنند بسیار فراتر از این مسائل است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند که اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، شعار آزادگی فراتر از یک شعار است و معطوف به برنامه‌های عملی فردی است.

نوش آبادی بیان کرد: مبارزه با پدیده‌های زشت اجتماعی و نامتعارف و ناهنجار که روز به روز گسترش پیدا می‌کنند جزو مبارزات ما در حوزه دینی و اجتماعی است، باید معیارها و ملاک‌ها را یکبار دیگر برای خود بازتعریف کنیم، قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با دروغ گویی، جهل، غفلت و نیرنگ بازی و ریاکاری بود.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ مبارزه با منکرات جامعه هدفگذاری شود، در حوزه فرهنگ با کسانی که تحرف واقعیت کرده و دروغ پردازی می‌کنند باید مبارزه شود، در این حوزه نیازمند مبارزه با فضاسازی‌های نادرست هستیم متاسفانه بسیاری از اقدامات نادرست در حال تبدیل شدن به فرهنگ است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی نیازمند اطلاعات، برنامه‌ریزی و شفاف سازی است و گروه‌های فرهنگی در این راستا باید آسیب شناسی کنند.

وی افزود: اخبار دروغ و حرف‎های بی پایه و اساس بر ذهن مردم اثر می‌گذارد مانند تحلیل نادرستی که از تصویب برجام شد در حالی که برجام در مجلس و دولت و شورای امنیت ملی به دقت بررسی شده و دارای یک عقبه 2 ساله است.

نوش آبادی تاکید کرد: شعائر انقلاب اسلامی متاثر از عاشورا است، دولت یازدهم قانون حق دسترسی آزاد به اطلاعات را تصویب کرد چرا که آگاهی حق مردم است و هر ایرانی حق دارد به اطلاعات درست دسترسی داشته باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس‌و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران اسلامی از سویی با هجمه غول‌های رسانه‌ای دنیا و از سویی با برخی بد اخلاقی‌ها و بی اخلاقی‌های داخلی روبرو است.

وی بیان داشت: استان مرکزی از ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری برخوردار است و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در اینجا یک فرصت است، سطح سواد در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است و در هنرهای نمایشی آئینی و سنتی وجه غالب دارد.

نوش آبادی افزود: رشد نامتوازن صنایع، گسترش برخی ناهنجاری‎ها در حوزه فکری، وجود برخی عرفان‌های کاذب، ضعف ارتباط مراکز علمی و پژوهشی با مرکز فرهنگی، ضعف در توزیع محصولات فرهنگی، استقرار بیشتر مراکز فرهنگی در اراک و عدم انسجام در شهرهای دیگر برخی از تهدیدات است.

۱۳۹۴/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...