نسخه چاپی

نقض آشكار آزادی‌های دینی در بحرین

"جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین" با انتشار بیانیه ای اقدام نیروهای آل خلیفه در خصوص برچیدن پرچم ها، نمادها و پلاكاردهای "عاشورا" و استفاده از زور و تهدید را در شماری از مناطق این كشور محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، در بیانیه جمعیت وفاق آمده است: تعدی به شعائر، آزادی های دینی و آزادی عقیده نقض آشکار قانون اساسی و موازین بین المللی و حتی شعارهای آل خلیفه درباره تسامح و آزادی های دینی است.

در این بیانیه خاطرنشان شده است، مردم بحرین به شعائر حسینی پایبندند و درایام محرم آن گرامی می دارند و به همین دلیل برچیدن پرچم ها، پلاکاردها و نمادهایعاشورایی باشیوه توهین آمیز و استفاده از زور، مایه تاسف و نشانه سیاست برنامه ریزی شدهآل خلیفه برای مقابله با شعائر دینی مردماست.

وفاق تصریح کرد، حکومت بحرینبه جای برخورد غیر قانونی باشعائر حسینی باید از این شعائر و مردم که از صدها سال قبل بر اساس محبت، انسجام و پذیرش طرف مقابل زندگی می کنند، حمایت کند و تلاش هایش را برای حفظ کشور در برابر تهدیدهای واقعی تروریستی متمرکز سازد.

واکنش دیده بان حقوق بشر بحرین
همچنین "بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین" با انتشار بیانیه اینقض حقوق دینی مردم در زمینه ادای شعائر دینی شان را در ایام محرممحکوم کرد و آن را نشانه تعدی به آزادی های دینی و آزادی عقیده بر شمرد.

در بیانیه دیده بان حقوق بشر بحرین آمده است: شعائر ماه محرم قداست ویژه ای در میان مردم بحرین دارد به طوری کهتمام مردم با رویکرد های مختلف ایدئولوژیک، اجتماعی، سیاسی و دینی آن را محترممی شمارند لذا اقدام نهادهای رسمی در این زمینه پیامدهای خطرناکی برای کشورخواهد داشت.

دیده بان حقوق بشر بحرینادامه داد، برچیدن پرچم ها و پلاکاردهای ایام حسینی نقض آشکار آزادی دینی مندرج در شریعت های آسمانی و موازین بین المللی درباره حقوق بشر استلذا باید هر گونه نقض تعهدات بین المللی بحرین در این زمینه فوری متوقف شود.

۱۳۹۴/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...