نسخه چاپی

تشكیل پرونده برای فاجعه منا

به گزارش نما - مهر نوشت: رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: سال گذشته به ۴۵ پرونده شکایت علیه دولت آمریکا رسیدگی کردیم و ۵۰ میلیارد دلار رای علیه دولت آمریکا صادر شده است. همچنین ۱۴۰ پرونده دیگر در معرض رسیدگی قرار دارد.

غلامحسین اسماعیلی در جلسه شورای اداری استان تهران گفت: در تهران ۲۰ مجتمع دادگاهی و ۳۱ ناحیه دادسرا وجود دارد که برخی به صورت تخصصی به امور رسیدگی می‌کنند و اغلب آنها بر اساس محدوده‌های سرزمینی تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی افزود: دادگستری استان تهران از نظر آمار پرونده‌های قضائی، یک ششم پرونده‌های موجود در کشور را رسیدگی می‌کند، اما در ماهیت پرونده‌ها با دیگر استان‌ها کاملاً متفاوت است؛ چرا که از رسیدگی به پرونده‌های مقامات کل کشور تا پرونده های ملی و بین‌المللی و پرونده‌های پیچیده کیفری که در سایر استان‌ها قابلیت و ظرفیت رسیدگی به آنها وجود ندارد در استان تهران رسیدگی می‌شود.

رئیس کل دادگستری تاکید کرد: پرونده‌هایی که از ابعاد مختلف متمایز است در میان پرونده‌های استان تهران موجود هستند، بطوریکه در تهران پرونده‌هایی هست که ۲۸ هزار شاکی یا ۲۱ هزار شاکی در آنها وجود دارد.

اسماعیلی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های بین‌المللی در استان تهران، گفت: در فضایی که نظام جمهوری اسلامی ایران مدام مورد هجمه نظام سلطه قرار گرفته در سال گذشته در ارتباط با تضییع حقوق شهروندان توسط آمریکا به ۴۵ پرونده رسیدگی کردیم و ۵۰ میلیارد دلار رای علیه دولت آمریکا صادر شده است. همچنین ۱۴۰ پرونده دیگر در معرض رسیدگی قرار دارد.

وی همچنین از تشکیل پرونده‌ای جدید در خصوص فاجعه منا خبر داد و افزود: پرونده جدیدی در ارتباط با فاجعه منا باز کرده‌ایم، البته رسیدگی به آن زمان می‌برد؛ اما قطعاً آثار و برکات مثبتی به همراه خواهد داشت.

اسماعیلی تاکید کرد: امروز ۶۰ درصد ساختمان‌های دادگستری استان تهران استیجاری و امانی است و ۴۰ درصد از ساختمان‌هایی که مالکیت آن برای دادگستری است اغلب فرسوده هستند.

۱۳۹۴/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...