نسخه چاپی

مواد غذایی محافظ پوست در فصل سرما

با آغاز فصل پاییز، یكی از شایع ‌ترین اتفاقاتی كه برای افراد می ‌افتد مسئله خشكی پوست است و مسلما با سردتر شدن هوا، این ناراحتی و عوارض آن شدیدتر خواهد شد.

به گزارش نما، مطالعات نشان داده که دریافت ناکافی ویتامین آ منجر به وخیم تر شدن خشکی و پوسته پوسته شدن می شود. سبزیجات تیره رنگ مانند اسفناج منابع خوبی برای ویتامین آ هستند که مصرف آنها در فصل سرما بسیار توصیه می شود. سایر منابع عبارتند از:

مرکبات: مصرف مرکبات علاوه بر این که مملو از ویتامین ث بوده و طول دوره سرماخوردگی را کاهش می دهد، از بروز چین و چروک صورت در اثر قرار گیری در سرما نیز جلوگیری می کند.

چای سبز: محافظ و التیام دهنده التهاب پوست است و از بروز آکنه جلوگیری می کند.

تخم مرغ: منجر به ترمیم بافت پوست می شود.

گوجه فرنگی: از مضرات اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند و مانعی برای پیری زودرس و ابتلا به سرطان پوست محسوب می شود. گوجه فرنگی در واقع یک ضد آفتاب طبیعی است.

توت ها: انواع توت ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که محافظ پوست در برابر رادیکال های آزاد محسوب می شوند. این رادیکال های مانعی برای تولید سلول های سالم در پوست هستند.

ماهی: سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و برای نرم کردن پوست های خشک و مرطوب نگه داشتن آن به منظور جلوگیری از چین و چروک موثر است.

۱۳۹۴/۷/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...