نسخه چاپی

حضور كره‌ای‌ها در فرودگاه امام خمینی(ره)

به فاصله چند هفته پس از ورود یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های اداره‌كننده هتل‌های زنجیره‌ای اروپا به ایران، حالا وزارت راه و شهرسازی مذاكرات خود با طرف‌های كره‌ای را نیز آغاز كرده تا شاید بخشی از طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) نیز از سوی این كشور قدرتمند آسیایی ساخته شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا؛ فرودگاه امام خمینی (ره) در طول چند سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های توسعه‌محوری که داشته، به عنوان تنها فرودگاه سود‌ده در بین تمام فرودگاه‌های ایران شناخته شده است و البته با توجه به طرح‌های وزارت راه و شهرسازی، هنوز در آغاز راه قرار دارد.

هرچند در حال حاضر تعداد مسافران این فرودگاه به چند میلیون نفر در سال رسیده، اما بناست در قالب ساخت دو ترمینال "سلام" و "ایرانشهر" به زودی در دو مرحله به ظرفیت مسافرپذیری 20 و 50 میلیون نفر در سال برسد، هرچند برنامه‌ریزی‌های کاملی برای ساخت این دو ترمینال مسافرتی صورت گرفته، اما هنوز به‌طور خاص ترمینال بزرگ ایرانشهر نیاز به برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذار دارد و این موضوع باعث شده وزارت راه و شهرسازی نسبت به ارزیابی طرح‌های شرکت‌های خارجی وارد عمل شود.

به گزارش ایسنا ، در کنار فضای فرودگاهی ساخت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که بناست به زودی به عنوان یک مکان توریستی و اقتصادی مورد بهره‌برداری قرار گیرد نیز برای سرمایه‌گذاران خارجی جذابیت‌های فراوانی داشته است.

پس از آنکه گروه آکور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در عرصه هتلداری جهان وارد این فرودگاه شد و تعهد کرد مدیریت هتل این فرودگاه را برعهده بگیرد، پای دیگر شرکت‌ها به این عرصه باز شده و از هلندی‌ها گرفته تا کشورهای آسیایی در این رابطه برنامه‌ریزی‌هایی را صورت داده‌اند.

در آخرین دور از مذاکره ایرانی‌ها با طرف‌های خارجی اصغر فخریه کاشان - مشاور وزیر راه و شهرسازی - که به‌طور خاص در فرودگاه امام خمینی (ره) فعالیت دارد، با یک گروه از کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کره جنوبی دیدار کرده و بحث ورود آنها به این فرودگاه را مورد ارزیابی قرار داده است.

هرچند هنوز مذاکرات مشاور آخوندی با کره‌ای‌ها به سرانجام نرسیده، اما به نظر می‌رسد احتمال ورود چشم‌بادامی‌ها به این فرودگاه مهم در آینده نزدیک وجود خواهد داشت؛ البته تا نهایی نشدن فرآیند لغو تحریم‌ها نمی‌توان به طور جزئی از نقشه کره برای فرودگاه امام خمینی (ره) صحبت کرد.

۱۳۹۴/۷/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...