نسخه چاپی

عارف: سكوت من آگاهانه است

عارف در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص سكوتش در برابر برخی بی اخلاقی‌های جریان‌های مختلف سیاسی، گفت: سكوت من آگاهانه و بر اساس رویكرد اخلاقی‌ام است و در تمام دوران فعالیتم تلاش كردم منافع ملی بر منافع حزبی اولویت داشته باشد البته اجازه هم نخواهم داد از سكوتم سوء استفاده شود.

به گزارش نما ، رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: توجه بیش از حد به مساله تورم باعث شد، دولت از رشد اقتصادی غافل شود.

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در دیدار جمعی از اصناف و بازاریان تهران با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش به یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) اشاره و اظهار کرد: فرضیه دینی امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) بود که امروزه باید توسط آحاد جامعه به عنوان یک اصل اساسی در دین و فرهنگ ما مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: اگر این فرضیه دینی توسط مسئولان و مردم جدی تلقی می‌شد، با رذایل اخلاقی که متاسفانه در جامعه وجود دارد رو به رو نبودیم.

عارف دروغ گفتن و تهمت زدن از جمله رذایل اخلاقی برشمرد و گفت: متاسفانه در جامعه قبح آن(دروغ و تهمت زدن) ریخته شده است و به راحتی در تریبون‌ها و رسانه‌ها به همدیگر تهمت‌های ناروا می‌زنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به نقش بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: نقش حمایتی که بازاریان در انقلاب اسلامی ایران داشتند غیر قابل انکار است. ظرفیت اقتصادی بازار یکی از پشتوانه‌های اصلی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به نقش موثر بازاریان در دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور، گفت: متاسفانه به خاطر مشغولیت‌های فراوان عملاً از سرمایه معنوی بازار غافل شدیم. در دوران انقلاب سخن و کلام یک بازاری برای اکثریت جامعه سندیت داشت و این اعتبار و جایگاه یک بازاری با اخلاق را نشان می‌داد. به نظرم باید رجعتی به همان فرهنگ اصیل کسب و کار داشته باشیم تا جایگاه و منزلت بازاریان ارتقاء یابد.

عارف با اشاره به دستاوردهای دولت اصلاحات در زمینه رونق کسب و کار، یادآور شد: اگر چه شعار دولت اصلاحات توسعه سیاسی بود ولی کارهای عظیمی در حوزه اقتصاد صورت گرفت، که یکی از آنها اجرای تمام و کمال برنامه سوم توسعه بود. متاسفانه دستاوردهای اقتصادی دولت اصلاحات به خوبی برای افکار عمومی بیان نشد و صدا و سیما هم در آن مقطع در کنار دولت نبود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده توسط بازاریان درخصوص رکود اقتصادی ،گفت: توجه بیش از حد به مساله تورم باعث شد، دولت از رشد اقتصادی غافل شود؛ اگر چه تلاش‌های خوبی توسط دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی انجام شده است ولی به خاطر تنگناهایی که دولت با آن مواجه است زمان بیشتری برای نتیجه دادن اقدامات اقتصادی دولت نیاز است.

وی با اشاره به موفقیت دولت در توافق هسته‌ای، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آثار روانی توفیق دولت در برجام که در جامعه قابل مشاهده است، شرایط را برای حل مشکلات اقتصادی فراهم کرده است و دولت باید از این شرایط به نحو مطلوب استفاده کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت همراهی بازاریان با دولت تاکید کرد و گفت: بخشی از رکورد اقتصادی به خاطر تحریم‌های آزار دهنده بوده است ولی اکنون با توجه به شرایط پس از اجرایی شدن برجام بستر‌های لازم برای عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.

عارف با بیان اینکه شخصاً به توسعه متوازن و پایدار اعتقاد دارم بر ضرورت توجه جدی به بخش خصوصی و ارتقاء این بخش در دهه چهارم انقلاب با توجه به سیاست‌های اصل 44 که مصوب رهبر معظم انقلاب است تاکید کرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شرایط کشور و منطقه ایجاب می‌کند که انتخابات هفتم اسفند با پشتوانه عظیم مردمی برگزار شود و ان‌شالله مسئولان نظارتی و اجرایی در امر انتخابات به گونه‌ای عمل کنند که شاهد انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم باشیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه مجلس باید در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد، تصریح کرد: اگر مجلسی متخصص و همراه دولت داشته باشیم، مطمئنا بسیاری از دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه از جمله بازاریان محترم از حیث قانون‌گذاری رفع خواهد شد.

عارف در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص سکوتش در برابر برخی بی اخلاقی‌های جریان‌های مختلف سیاسی، گفت: سکوت من آگاهانه و بر اساس رویکرد اخلاقی‌ام است و در تمام دوران فعالیتم تلاش کردم منافع ملی بر منافع حزبی اولویت داشته باشد البته اجازه هم نخواهم داد از سکوتم سوء استفاده شود.

۱۳۹۴/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...