نسخه چاپی

شمار شهدای انتفاضه به 52 نفر رسید

منابع فلسطینی گزارش دادند كه نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز چهارشنبه یك جوان فلسطینی را در اطراف شهرك «آدم» واقع در جنوب شهر رام الله در كرانه باختری به شهادت رساندند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم نوشت: نیروهای اشغالگر اسرائیل به بهانه اینکه جوان فلسطینی با چاقو به سمت یک نظامی صهیونیست حمله کرده است، به سمت وی تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.

بر اساس این گزارش، نظامی صهیونیست نیز در این حمله به شدت زخمی شده است.

نیروهای اشغالگر همچنین منطقه عملیات را بسته و از ورود آمبولانس به مکان حادثه جهت نجات جان این جوان فلسطینی ممانعت کردند.

با شهادت این جوان فلسطینی شمار شهدا از آغاز انتفاضه قدس طی 21 روز گذشته به 52 نفر رسیده است.

انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان از اوایل اکتبر جاری (20 روز پیش) با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت.

بنا به عقیده ناظران سیاسی این خیزش مردمی فلسطینیان و انتفاضه قدس یک اتفاق ناگهانی نبوده است بلکه نبودن افق سیاسی، وجود خفقان و محاصره ظالمانه، اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، یورش های مکرر به مسجد الاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد، ساخت دیوار حایل، یهودی سازی قدس و استمرار تجاوزات علیه اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی منجر به آغاز این انتفاضه و خیزش مردمی شده است.

۱۳۹۴/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...