نسخه چاپی

طرح فعلی پزشك خانواده من درآوردی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسكو در مجلس با بیان اینكه طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد كرد، گفت: بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت بوده و طرح فعلی پزشك خانواده یك طرح من درآوردی است.

به گزارش نما به نقل از افکارخبر، مسعود پزشکیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در دفتر وی با اشاره به اهداف خود برای حضور در کسوت نمایندگی اظهار داشت: من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و از نظر اعتقادی هرکس به این کشور خدمت کند وی را همراهی خواهم کرد.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سلائق مختلف را نیز تحمل کنیم و با اتحاد به پیش برویم ادامه داد: البته علاوه بر اتحاد داخل در سطح منطقه نیز مسلمانان باید با همدیگر متحد باشند و فارغ از شیعه و سنی بودن در زمینه تامین امنیت کشورهای اسلامی تلاش کنیم و اگر مسلمین با همدیگر همراه باشند تبدیل به قدرت بزرگی خواهند شد.

وی: در حال حاضر کشورهای اسلامی در منطقه با همدیگر در حال جنگ و جدال

در گزارشی که در مجلس غیرعلنی ارائه شد گزارشی متفاوت از اخبار روز جامعه ارائه نشد، برای اینکه مجلس بتواند نظر کارشناسی بدهد باید در کل جریان قرار می‌گرفت و نگاه جامع‌تر و اطلاعات دقیق‌تری داشته باشد

هستند و باید با سعه‌صدر مسائل را نگریست و بزرگان جهان اسلام در کنار هم قرار گیرند چرا که کشورهای اسلامی دارای بزرگ‌ترین ذخایر و بازارها هستند.

مجلس زمان و بدنه کارشناسی لازم را برای بررسی برجام نداشت

پزشکیان در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع برجام گفت: مجلس زمان و تخصص و بدنه کارشناسی لازم را برای بررسی برجام نداشت و در طول ۲۲ ماه مذاکره تمام این اتفاقات با اجازه رهبری صورت گرفته بود و مجلس در این روند چندان درگیر نبود.

وی با تاکید بر اینکه بررسی یک موضوع به صورت کارشناسی با بررسی سیاسی متفاوت است خاطرنشان کرد: در گزارشی که در مجلس غیرعلنی ارائه شد گزارشی متفاوت از اخبار روز جامعه ارائه نشد، برای اینکه مجلس بتواند نظر کارشناسی بدهد باید در کل جریان قرار می‌گرفت و نگاه جامع‌تر و اطلاعات دقیق‌تری داشته باشد و در گزارش کمیسیون برجام عدد و رقمی ذکر نشده بود که باید روش بررسی برجام از اول به صورت کارشناسی انجام می‌شد.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمان تحریم گران خریدن کالا از خارج و بی‌کیفیت بودن این کالاها رخ می‌دهد و در معاملات چمدانی امکان تخلفات گسترده وجود دارد و این در صورتی است که علت رخ داد این مسائل تحریم‌ها است و بسیاری از مشکلات این چنینی به نوعی به تحریم‌ها مرتبط می‌شود.

سیاست ایران در زمینه مذاکرات موجب شد تا تندروهای آمریکا و اسرائیل تنها بمانند و به اهداف خود نرسند و در حال حاضر نباید دستاوردها را نادیده گرفت و توافق هسته‌ای را به قرارداد ترکمنچای تشبیه کرد

وی با بیان اینکه در گذشته حداقل ۱۰۰ نوع تحریم علیه کشورمان اعمال شد که موجب مشکلات زیادی شد ادامه داد: در آن زمان هر نوع امکان رفت و آمد و مبادله بسته‌ بود و علت عدم حضور سرمایه‌گذار خارجی در کشور همین تحریم‌‌ها بوده و هست و برخی از سرمایه‌گذاری‌‌های فعلی در کشور در واقع بردن سرمایه‌ها و ثروت‌های موجود در کشور است.

علت حضور آمریکا و اروپا در مذاکرات هسته‌ای/ نباید به غرب خوش‌بین بود

پزشکیان اضافه کرد: علت حضور آمریکا و اروپا در مذاکرات هسته‌ای قدرت فناوری ایران در مسئله هسته‌ای بود که کارهای افتخار آفرینی انجام شد و این توانایی آنها را به میز مذاکره کشاند و این نشان می دهد که تا قوی نباشیم آنان حاضر به مذاکره نبودند.

وی یادآور شد: در موضوعات دیگر نیز نباید به غرب خوشبین بود که بازار خود را به روی ما باز کنند و فناوری‌های خود را در اختیار ما قرار دهند و باید مراقب فناوری‌های هسته‌ای خودمان باشیم و در عین حال از شرایط پساتحریم برای توسعه و پیشرفت کشور و رونق بازارها استفاده کنیم.

سیاست ایران آمریکا و اسرائیل را در دنیا تنها گذاشت

پزشکیان تاکید کرد: سیاست ایران در زمینه مذاکرات موجب شد تا تندروهای آمریکا و اسرائیل تنها بمانند و به اهداف خود نرسند و در حال حاضر نباید دستاوردها را نادیده گرفت و توافق هسته‌ای را به قرارداد ترکمنچای تشبیه کرد و این در حالی است که باقی ماندن در شرایط فعلی موجب خسارت‌های بیشماری برای کشور خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قدردان دستاوردهای دولت بود و در عین حال مسائل را مطرح کرد و اگر در دنیا ضعیف باشیم ما را له خواهند کرد چنانچه در اول انقلاب با تصور ضعف کشورمان عراق را علیه ما شوراند.

در موضوع برجام دستاوردهای سیاسی خوبی داشته‌ایم که متاسفانه با رفتار عده‌ای این دستاوردها از بین رفت و نقطه قوت بر جام بر هم خوردن اتحاد جهانی علیه ایران بود

وی گفت: کمیسیون امنیت ملی در زمینه نقاط مثبت و برجسته برجام باید حداکثر مراقبت را داشته باشند و در نقاط منفی نیز مواظب سوء استفاده دشمنان باید بود و برای گذر از شرایط فعلی نیازمند هوشیاری و زرنگی خاصی هستیم و با اختلاف نمی‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

پزشکیان یادآور شد: وحدت ضرورت امروز جامعه اسلامی است و اگر در مسیر برنامه‌ریزی صحیح قرار گیریم شاهد حل مشکلات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در موضوع برجام دستاوردهای سیاسی خوبی داشته‌ایم که متاسفانه با رفتار عده‌ای این دستاوردها از بین رفت و نقطه قوت بر جام بر هم خوردن اتحاد جهانی علیه ایران بود.

سیاست خارجی دولت استثنایی است

وی با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: پس از بررسی دولت می‌توان در این مورد نظر داد و نمی‌توان به صورت غیرکارشناسی در این مورد صحبت کرد و در مورد سیاست خارجی نمره قبولی می‌دهم و سیاست خارجی این دولت استثنایی است و هیچ دولتی توان چنین عملکردی را نداشته است که در نهایت نیز به دستاوردهای رسیده‌ایم اما در زمینه مسائل اقتصادی مسائل پیچیده است و بنده هم کارشناس اقتصادی نیستم تا در مورد عملکرد دولت نظر دهم.

پزشکیان اظهار کرد: سخن گفتن و مذاکره در جهان دارای مولفه و روش‌هایی است و زمانی که خداوند در قرآن به حضرت موسی می‌فرماید «به سوی فرعون برو می‌گوید که با فرعون به نرمی سخن بگو و ما نیز باید این راه را در پیش بگیریم.

پس از بررسی دولت می‌توان در این مورد نظر داد و نمی‌توان به صورت غیرکارشناسی در این مورد صحبت کرد و در مورد سیاست خارجی نمره قبولی می‌دهم و سیاست خارجی این دولت استثنایی است

طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد/ بازگشت دولت به قانون

وی با بیان اینکه طرح سلامت دولت را زمین‌گیر خواهد کرد، گفت: قانونگذار به طور روشن روش‌ها و متدهای مورد نیاز برای اجرای طرح تحول سلامت را تبیین و تشریح کرده است اما متاسفانه نحوه اجرای این طرح اشتباه است و اظهارات اخیر وزیر بهداشت در مورد عدم همراهی بیمه نتیجه رویکرد اشتباهی است که دولت در نحوه اجرای این طرح در پیش گرفته است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت است و اگر به این روش ادامه داده شود کل بودجه دولت نیز جوابگوی طرح تحول سلامت نخواهد بود.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه قانون برنامه طرح تحول سلامت راهبردهای مختلف و اولویت‌ها و دستورالعمل‌ها مشخص شده و اصول مدیریتی نیز بیان شده است و در این طرح خرید خدمت و پرداختی‌ها طبق یک سیستم مشخص باید صورت می‌گرفت.

پدیده زیرزمینی با طرح سلامت متوقف نمی‌شود

بازگشت دولت به قانون چاره طرح تحول سلامت است و اگر به این روش ادامه داده شود کل بودجه دولت نیز جوابگوی طرح تحول سلامت نخواهد بود

وی گفت: در حال حاضر بدون توجه به سطح‌بندی و تعریف سیستم ارجاع پذیرش و پرداخت ۹۵ درصدی بیماران صورت می‌گیرد و پدیده زیرمیزی نیز متوقف نخواهد شد و با سیستم فعلی سیستم ناعادلانه افزایش می‌یابد.

طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است

پزشکیان با اشاره به طرح پزشک خانواده اظهار داشت: طرح فعلی پزشک خانواده یک طرح من درآوردی است که در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و اجرا نمی‌شود و این در حالی است که پزشک خانواده تعاریف خاص خود را دارد.

مواظب باشیم در تله دشمنان گیر نیفتیم

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عربستان در زمینه حوادث منا دچار خطا و تقصیر فراوانی است گفت: باید مراقب بود تا در تله دشمنان اسلام گیر نیافتیم و از تفرقه در جهان اسلام پرهیز کرد و خواست اسرائیل نیز این است که اختلاف میان کشورهای اسلامی رخ دهد ولی نتیجه اقدامات ما باید به این سمت باشد که در کشورهای اسلامی برادر کشی رخ ندهد.

۱۳۹۴/۷/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...