نسخه چاپی

درگیری مسلحانه دیپلمات‌های چینی در فیلیپین

فیلیپین روز پنجشنبه دو دیپلمات چینی را عامل كشته و زخمی شدن سه دیپلمات دیگر این كشور در 'سبو' اعلام كرد كه به دلیل مصونیت سیاسی به چین بازگردانده می شوند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'چالز خوزه' سخنگوی وزارت امور خارجه فیلیپین در نشستی خبری گفت که دو دیپلمات چینی که در یک حمله مسلحانه دو تن از همکاران خود را کشته و دیگری را زخمی کرده بودند، دارای مصونیت از پیگرد قانونی بوده و به چین بازگردانده می شوند.

سرکنسول سفارت چین در شهر 'سبو' فیلیپین در حمله مسلحانه روز گذشته به محل اختصاصی یک رستوران که جشن تولد این سرکنسول برگزار می شد زخمی و دو دیپلمات دیگر این کنسولگری کشته شدند.

به نوشته تارنمای شبکه خبری 'راپلر'، سخنگوی وزارت خارجه فیلیپین، گفت که پلیس یک زن و شوهر که هر دو دیپلمات های رسمی چین بودند و به این محل حمله کردند را بازداشت کرده است.

وی گفت که هر دو این دیپلمات ها طبق قانون و به دلیل داشتن مصونیت دیپلماتیک تحت کنوانسیون وین سازمان ملل متحد به پکن بازگردانده می شوند.

وی توضیحی در مورد علت این حمله و دو دیپلمات حمله کننده ارائه نکرد. خوزه گفت که مقامات هنوز نمی دانند چرا تیراندازی صورت گرفته است.

'سبو' که این حادثه در آن اتفاق افتاده است شهری بندری در مرکز فیلیپین و از شهرهای مهم این کشور است. این شهر دومین شهر پرجمعیت پس از مانیل پایتخت است.

۱۳۹۴/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...