نسخه چاپی

مزدوران آل‌سعود در «عدن» به جان هم افتادند

در پی انفجار و درگیری‌های سنگین نیروهای سودانی با عناصر داعش، 18 نفر از طرفین هلاك یا زخمی شده‌اند.

به گزارش نما ، رسانه‌های یمنی صبح امروز پنج‌شنبه 30 مهرماه از انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در شهر عدن خبر دادند.

این انفجار در مقابل مقر نیروهای سودانی در نزدیکی فرودگاه عدن صورت گرفت و منجر به کشته و زخمی شدن 12 سرباز سودانی شده است.

همچنین دقایقی پس از انتشار این خبر، شبکه تلویزیونی المیادین سقوط منطقه «التواهی» به دست داعش را اعلام کرد و افزود: در پی درگیری‌های سنگین نیروهای سودانی با عناصر داعش، چهار سرباز سودانی و دو عضو داعش کشته شدند.

به گزارش ابنا، منابع آگاه از استمرار درگیری در نزدیکی فرودگاه عدن خبر می‌دهند.

از سوی دیگر، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز 30 مهرماه در درگیری‌های گسترده، موفق به عقب راندن نیروهای القاعده و مزدوران رژیم سعودی شدند.

در این درگیری‌ها که در شهر "صرواح" واقع در استان مأرب انجام شد؛ بسیاری از نیروهای القاعده که تلاش داشتند با حمایت هوایی جنگنده‌های سعودی به داخل این شهر نفوذ کنند، با مقاومت سرسختانه یمنی‌ها مواجه شده و مجبور به عقب نشینی شدند.

کمیته‌های مردمی نه تنها مزدوران را به عقب راندند بلکه تلفات جانی و مالی سنگینی به تروریست‌ها وارد کردند.

همچنین روزهای گذشته مقر نخست‌وزیر و اعضای هیأت دولت مستعفی و فراری یمن و همچنین مقر نیروهای اماراتی در عدن، هدف حملات موشکی قرار گرفت، اما «خالد بحاج» نخست وزیر فراری از این حمله جان سالم به در برد و ۲۰ نظامی اماراتی کشته شدند.

جنبش انصارالله و ارتش یمن نیز طی توافقی با شاخه‌ای از جنبش جنوب (حراک الجنوبی)، کنترل مناطق جنوبی را به آنان واگذار کرد تا به مبارزه با القاعده و گروه‌های تروریستی بپردازند.

در مقابل نیز نیروهای سعودی و مزدوران آنان برای بازگشت به صحنه یمن با تزریق نیرو از کشورهای آفریقایی و تشیکل ائتلاف عربی، بخش‌های از جنوب این کشور را تصرف کردند.

این در حالی است که دولت فقیر سودان پس از قبول وعده‌های مالی عربستان، 300 سرباز خود را به عدن ارسال کرد و اخیرا اعلام کرده شش هزار سرباز آماده نبرد دارد که در صورت نیاز به یمن می‌فرستد.

ورود نیروهای عربی از جمله اماراتی ــ سعودی و آفریقایی، حضور نیروهای احزاب جنوب یمن، عناصر القاعده و در آخر اضافه شدن تکفیری های داعش به شهر عدن، این شهر را بیش از بیش محل جولان تروریست‌ها شده است.

با گسترش درگیری‌ها و حمایت تسلیحاتی از گروه‌های شورشی جنوب یمن، انتظار می‌رود سوریه‌ای دیگر در یمن باشد.

گفتی است که رژیم سعودی با تشکل موسوم به ائتلاف عربی، 9 کشور به جز عمان به همراهی آمریکا در هفته اول فروردین تجاوزگری های خود را علیه یمن شروع کردند تا بتوانند با سرکوب انقلاب مردم یمن، عبد ربه منصور هادی رییس جمهور فراری و مستعفی این کشور را بار دیگر بر منصب قدرت بنشانند.

«نایف قانص» نایب رئیس شورای عالی انقلاب یمن در خصوص آمار تلفات تجاوز به یمن اعلام کرد: 13 هزار یمنی طی حملات وحشیانه آل سعود شهید و 20 هزار تن دیگر زخمی شده اند که غیر نظامیان، سالخوردگان، زنان و کودکان سهم قابل توجی از این آمار را داشتند.

۱۳۹۴/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...