نسخه چاپی

حذف سن 59 سال پدر از معافیت‌ها

جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح گفت: حذف سن 59 سال برای معافیت فرزندان ذكوری كه پدرشان در این بازه سنی قرار داشت در جهت عادلانه كردن سربازی بوده است.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با فارس گفت: متاسفانه با حذف سن 59 سال در معافیت فرزندانی که پدر آنها در این بازه سنی قرار گرفته بود جوسازی های شدیدی صورت گرفت.

وی ادامه داد: قانون جدید و اصلاح قانون قدیم اهدافی داشت که بخش عمده آن مربوط به عادلانه کردن خدمت سربازی است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در قانون جدید تنها به فرزندانی کفالت پدر داده می شود که پدر آنها قادر به اداره خود نباشد. ما بر این باوریم که باید بر اساس نیازها و آن چیز که عدالت حکم می کند قانون را به پیش ببریم. برای مثال چرا کسی که پدرش در سن 59 سالگی قرار دارد باید معاف شود ولی کسی که پدرش در شرایط نامناسب است و تنها 58 سال سن دارد نباید از معافیت بهره مند شود.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: صرف داشتن سن 59 سال نمی‌تواند پایه مناسبی برای احقاق عدالت به حساب آید چرا که شاید فردی در این سن باشد ولی به دلیل تمکن مالی هیچ نیازی به فرزند خود برای سرپرستی نداشته باشد لذا فرزند ذکور این افراد از خدمت معاف نخواهند شد و در مقابل آن اگر کسی حتی در سن 50 سال قرار داشته باشد و توانایی مالی و جسمی مناسبی برای گذران زندگی خود نداشته باشد با توجه به پرونده تشکیل شده یک فرزند ذکور وی از خدمت سربازی معاف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با اینکه این قانون باید از 22 آبان سال قبل به اجرا در می آمد ولی ما این فرجه را گذاشتیم که هر کس در سال 90 واجد شرایط معافت سن پدر بوده است با مراجعه به مراکز سازمان وظیفه عمومی تا پایان شهریور ماه امسال از این نوع معافیت استفاده کند.

۱۳۹۱/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...