نسخه چاپی

مركل هفته آینده به چین سفر می‌كند

صدر اعظم آلمان ۲۹ و ۳۰ ماه جاری به دعوت نخست وزیر چین به پكن سفر می كند.

به گزارش نما ، مهر به نقل از وردلد بولتن نوشت: «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان هفته آینده به چین سفر می کند.

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در این رابطه اعلام کرد: مرکل قرار است در ۲۹ و ۳۰ ماه جاری به دعوت نخست وزیر چین به پکن سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کند.

این سفر با توجه به دیدار روزهای گذشته «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین به انگلیس و دیدار و مذاکره با «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور و نیز عقد قرارداد ۴۰ میلیارد پوندی پکن و لندن از اهمیت خاصی برخوردار است.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس ۲۹ مهر ماه با «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین دیدار و درباره برخی موضوعات با وی به گفتگو و تبادل نظر پرداخته بود.

در این دیدار، کامرون قرارداد چند میلیارد دلاری را با جینپینگ به امضاء رساند که بر اساس آن اعتبار مورد نیاز برای ساخت چند کارخانه برق هسته ای در انگلیس توسط چین فراهم می شود. همچنین وی ابراز امیدواری کرد لندن بتواند از فرصت ایجاد شده برای جلب توجه دومین اقتصاد قدرتمند جهان برای سرمایه گذاری استفاده کند. دیوید کامرون و شی جینپینگ پس از مذاکره پیرامون برخی موضوعات در یک کنفرانس خبری مشترک نیز شرکت کردند.

کامرون در بخشی از سخنان خود گفته بود: یکی از موارد مهمی که از این دیدار حاصل شد، تعداد بسیار زیاد قراردادهای تجاری است که مجموعاً بالغ بر ۴۰ میلیارد پوند خواهد بود.

۱۳۹۴/۸/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...