نسخه چاپی

امام حسین(ع) با یزید دست نداد تا فاتحه اسلام خوانده نشود

آیت‌الله عبدالله فاطمی‌نیا از اساتید حوزه و دانشگاه و منبری‌های برجسته تهران شب گذشته در شب عاشورای حسینی تعبیر جالبی از اینكه امام حسین (ع) با یزید بیعت نكرد بیان كرد. او از تعبیر دست ندادن امام حسین(ع) با یزید شرط بقای اسلام بود یاد كرد.

به گزارش نما ، آیت‌الله عبدالله فاطمی‌نیا از اساتید حوزه و دانشگاه و منبری‌های برجسته تهران شب گذشته در شب عاشورای حسینی تعبیر جالبی از بیعت نکردن امام حسین (ع) با یزید بیان کرد. او گفت: شما فرض کنید به زمان حیات امام حسین (ع) رفته اید. اگر کسی که شراب می خورد، سگ بازی و میمون بازی می کند، کارش نشستن در حوض شراب است، وحی و پیغمبر را تکذیب می‌کند و نماز را مسخره می‌کند را حاکم امورات مسلمین ببینید. لحظه ای فکر کنید که کسی چون امام حسین (ع) که نورچشم حضرت رسول (ص) است با چنین کسی دست می داد، آیا از اسلام پیامبر (ص) چیزی باقی می‌ماند. در اهمیت قیام امام حسین (ع) نمی‌خواهد این قدر کتاب بنویسیم و حرف بزنیم. امام حسین (ع) فرمودند که من با چنین کسی بیعت نمی‌کنم.

وی با اشاره به جریان بیعت گرفتن حاکم مدینه از امام حسین (ع) برای یزید گفت: معاویه مرده بود و می‌خواستند از امام (ع) برای یزید بیعت بگیرند. 18 نفر از جوانان بنی هاشم در بیرون دارالعماره مسلح ایستاده بودند. مروان پلید در آن جلسه حضور داشت و گفت یا باید بیعت می‌کنی یا گردنت را می زنیم. امام (ع) به سمت مروان رفت و می‌خواست او را به جهنم بفرستد تا اینکه با واسطه گری، او را نجات دادند. این مروان پلید، از زبان دیگری وارد شد و به امام(ع) گفت: ما می‌خواهیم شما با این بیعت، آقایی کنید وخیر شما را می خواهیم که می‌گوییم بیایید بیعت کنید. ولی حضرت حسین (ع) فرمودند: من اگر بیعت کنم، فاتحه اسلام خوانده می‌شود.

۱۳۹۴/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...