نسخه چاپی

دستور نخست‌وزیر عراق برای بازگشت امن زائران

همزمان با اعلام چند استان عراق مبنی بر برگزاری موفق طرح امنیتی-خدماتی عاشورای حسینی، نخست‌وزیر این كشور خواستار فراهم كردن تسهیلان جهت بازگشت امن زائران شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق بعدازظهر امروز شنبه به همه دستگاه‌های دولتی دستور داد تا بازگشت زائران حسینی به منازل و کشورهای خودشان را پس از مراسم عاشوراء در کربلاء تسهیل کنند.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «السومریه» عراق، نخست‌وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن تشکر از همه مسئولان و برگزار کنندگان مراسم‌های عزاداری حسینی در سالروز شهادت امام حسین علیه‌السلام در عاشورا، از همه مسئولان دولتی خواست، بازگشت زائران را تسهیل کنند و خدمات لازم را در اختیار آنان قرار بدهند.

همزمان چند استان عراق نیز از برگزاری موفق طرح خدمات‌رسانی به زائران حسینی در عاشورا خبر دادند.

طبق گزارش وبگاه خبری «مدی پرس» عراق، کمیته‌های امنیتی استان‌های «واسط»، «بابل» و «کرکوک» اعلام کردند که طرح امنیتی و خدمات‌رسانی به زائران در عاشوراء با موفقیت اجرا شد.

«مالک خلف الوادی» رئیس کمیته عالی امنیتی استان واسط با انتشار بیانیه‌ای گفت که «طرح امنیتی مخصوص عاشوراء بدون هیچ حادثه امنیتی اجرا شد و کاروان‌های زائران حسینی نیز در این موفقیت سهیم بودند».

یک منبع در پلیس استان کرکوک نیز به المدی‌پرس گفت: طرح امنیتی با موفقیت در استان انجام شد. هیچ حادثه امنیتی رخ نداد. مردم مراسم را بدون هیچ مشکلی برگزار کردند.

کرکوک شهری است که کُردها و عرب‌ها و ترکمن‌ها و مسیحی‌ها در آن در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و بیش از ۱۰ حسینیه بزرگ در آن وجود دارد.

ظهر شنبه نیز نیروهای عراقی از کشف یک گروهک تروریستی وابسته به داعش خبر دادند و گفتند که اعضای این گروهک قصد حمله انتحاری به کاروان‌های عزارادان حسینی در کرکوک را داشتند.

فرماندهی پلیس استان بابل عراق نیز از اجرای موفق طرح امنیتی عاشوراء خبر داد و گفت که این طرح با مشارکت ۱۶ هزار نیروی امنیتی برگزار شد.

سرتیپ «علی حسن کوة» به المدی‌پرس گفت: تمرکز اصلی طرح بر فعالیت اطلاعاتی بود و دولت محلی صدها خودرو برای انتقال زائران فراهم کرده بود.

علی کوة افزود: طرح امنیتی و خدماتی مخصوص محرم و عاشوراء با موفقیت اجرا شد بدون اینکه حادثه امنیتی خاصی رخ بدهد و این نتیجه همکاری مردم و نیروهای امنیتی است .

پیش از این منابع عراقی از برگزاری مراسم عاشوراء در کربلا با حضور میلیون‌ها مسلمان خبر داده و اعلام کرده بودند ارزیابی‌ها حضور بیش از سه میلیون زائر را در استان کربلا نشان می‌دهد.

۱۳۹۴/۸/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...