نسخه چاپی

توضیح درباره اجساد كاخ ریاست جمهوری افغانستان

«سید ظفر هاشمی» روز یكشنبه به خبرنگاران گفت كه شش جمجمه اجساد پیدا شده، متعلق به دو مرد، دو زن و دو كودك، شناسایی شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، گروه طالبان ششم مهرماه سال ۱۳۷۶ کنترل کاخ ریاست جمهوری این کشور را به دست گرفت و آبان ماه سال ۱۳۸۰ از این کاخ بیرون رانده شد.
دفتر مطبوعاتی رییس جمهوری دو هفته قبل با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده بود که هنگام بازسازی آشپزخانه کاخ شماره یک ریاست جمهوری، بقایای دو جسد پیدا شده که به پزشکی قانونی فرستاده شده تا پس از شناسایی به بستگان آنان تحویل شود.
در این اطلاعیه آمده بود که در صورتی که بستگان و نزدیکان آنها نباشند، دولت اقدام به دفن بقایای اجساد خواهد کرد.
معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که پزشکی قانونی هنوز مشخص نکرده است که این افراد به چه دلیل کشته شده اند، اما این احتمال بسیار زیاد است که پس از شکنجه به قتل رسیده باشند.
این اولین بار نیست که یک گور دسته جمعی در افغانستان کشف می شود. در سال ۱۳۸۷ گور دسته جمعی خانواده داوود خان در حومه شرقی کابل، پایتخت این کشور پیدا شد.
افغانستان در طول چهار دهه گذشته شاهد درگیری های شدید بین گروه های مختلف برای کسب قدرت بوده است و این احتمال که در این درگیری ها، گروه های رقیب اقدام به بازداشت و کشتار دسته جمعی مخالفان خود و دفن آنان در مناطق و مراکز تحت تسلط خود کرده باشند، دور از انتظار نیست.

۱۳۹۴/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...