نسخه چاپی

پایگاه جدید آمریكا برای رصد اوضاع ایران

یك وبگاه آمریكایی از پروژه جدید واشنگتن در اعزام دانشجویانی به یكی از كشورهای همسایه ایران برای یادگیری زبان فارسی و ماهر شدن در امور ایران اشاره كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، دولت آمریکا قصد دارد با سرمایه گذاری بر دانشجویان علاقه مند به یادگیری زبان فارسی و مواردی دیگر آن‌ها را به تاجیکستان اعزام کند.

دولت آمریکا 7 دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای یادگیری زبان فارسی بورسیه کرده اما مشکل مهم این است که با وجود توافق تاریخی هسته‌ای، این افراد نمی‌توانند به خاطر عدم روابط دیپلماتیک بین 2 کشور وارد ایران شوند.

به نوشته وبگاه «بوز فید» دولت آمریکا قصد دارد این دانشجویان را که از آن‌ها به عنوان «سربازان مشتاق به دیپلمات» نام نهاده به 1000 مایل دورتر از ایران و به دوشنبه پایتخت تاجیکستان جهت یادگیری زبان فارسی بفرستد. شهر دوشنبه اینک پایگاهی برای اعزام منظم عناصر دولتی، نظامی آمریکا حول محور ایران است.

بر اساس این گزارش، این ساز و کار برای برخی بهترین گزینه در پیشبرد منافع آمریکا و تخصص یافتن در امور ایران می‌باشد و برای برخی دیگر این هزینه‌ها و عواقبش نمادی از میزان تلاش آمریکا برای درک ایران است.

برخی دانشجویان بورسیه آمریکا در این باره به وبگاه آمریکایی بوز فید خاطر نشان ساخته‌اند که بیم شناسایی شدن از سوی عناصر اطلاعاتی ایران را در دوشنبه دارند.

«اسفندیاری» یکی از دانشجویان بورسیه در این باره معتقد است، اگر علاقه‌مند به ایران هستید، نیازی نیست حتما به آن کشور بروید.

۱۳۹۴/۸/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...