نسخه چاپی

۲۵میلیون وام خودرو بگیرید،چقدر باید پس بدهید؟

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سود 16 درصدی وام 25 میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت: قیمت تمام شده هر خودرو برای مصرف كننده با این تسهیلات حدود 47 میلیون تومان تمام می شود و این برای مردم بالاست .

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث رکود را نمایندگان بارها از دولت قبل تا کنون اعلام کرده اند گفت: این در حالیست که دولتمردان اعلام کرده اند از رکود عبور کرده ایم .

وی افزود : در شرایط کنونی با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودروی جدید داخلی تاثیر مثبت در بازار بوجود نخواهد آمد بلکه تاثیر منفی هم خواهد داشت .

بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت : این مسائل باعث رکود و عدم استقبال مردم از خودرو داخلی شده است .

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود : ترس از آن است که این تسهیلات جدید در جای دیگری هزینه شود .


وی گفت : استقبال نکردن مردم از تولیدات خودروی داخلی ناشی از سیاست های غلط دولتهاست .

بیاتیان با اشاره به سود ۱۶ درصدی وام ۲۵ میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت : قیمت تمام شده هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود ۴۷ میلیون تومان تمام می شود و این برای مردم بالاست .

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود : دولت باید به خودروسازان یارانه بدهد تا مردم خودروی ارزان تری بخرند .


وی گفت : یکی از انتقادها دخالت دولت ها در حوزه مدیریت خودروسازان بوده است . یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگیشان را به خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند .


وی گفت : نباید از زمان اعلام عرضه تسهیلات تا اجرای این طرح فاصله بیافتد زیرا این مسئله خود باعث رکود می شود .

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس خاطر نشان کرد : تسهیلات در نظر گرفته شده ممکن است در کوتاه مدت به عنوان مسکن عمل کند اما در دراز مدت دولت باید سیاست خود را در باره تولید و عرضه خودروی داخلی اعلام کند.

بیاتیان افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است و اگر قرار است خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم باید با همان کیفیت اول عرضه شود .

۱۳۹۴/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...