نسخه چاپی

هلاكت 38 تن از متجاوزان در تعز

شبكه خبری المسیره ازكشته شدن 38 تن ازمتجاوزان درجریان حمله به ساختمان كاخ ریاست جمهوری وسازمان اطلاعات وامنیت شهرستان تعز در جنوب یمن به دست ارتشیان ونیروهای مردمی یمن خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: شبکه خبری المسیره ازکشته شدن 38 تن ازمتجاوزان درجریان حمله به ساختمان کاخ ریاست جمهوری وسازمان اطلاعات وامنیت شهرستان تعز در جنوب یمن به دست ارتشیان ونیروهای مردمی یمن خبر داد.

المسیره اعلام کرد که در پی عملیات ارتش و نیروهای مردمی یمن در ساختمان های کاخ ریاست جمهوری و سازمان اطلاعات و امنیت تعز، 38 تن از عناصر مزدورکشته شدند.
درپی این عملیات شماری ازمزدوران آل سعود نیز زخمی شدند.

مزدوران تحت حمایت ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی درحال حاضر بخش هایی ازیمن را اشغال کرده اند.

ازسوی دیگر پایگاه اخبار الساعه امارات روزیکشنبه ازتصمیم دولت این کشور برای اعزام نیروهای تازه نفس برای اشغال استان تعز خبر داد.

این پایگاه خبری به نقل ازیک مسئول دردولت مستعفی یمن بدون ذکر نام وی افزود : دولت امارات به سران کشورهای ائتلاف عربی حمله کننده به یمن اطلاع داده که نیروهایش فرماندهی عملیات آزادسازی استان تعز در جنوب یمن را برعهده خواهند گرفت.

براساس این خبر، دولت امارات این ماموریت را درپاسخ به درخواست منصور الهادی رییس جمهوری مستعفی وفراری یمن که درریاض بسر می برد انجام می دهد.

این خبر می افزاید که منصور الهادی درسفر اخیرش به امارات از شیخ محمد بن زاید فرمانده نیروهای نظامی امارات خواسته بود فرماندهی عملیات اشغال استان تعز را برعهده گیرد.

دولت امارات پس ازعقب نشینی ازشهر عدن که به دلیل انفجار درمحل اقامت نیروهای نظامی این کشور رخ داد وده ها اماراتی کشته یا مجروح شدند به اشغال استان تعز با همکاری نیروهای نظامی سودانی روی آورده است.

کشورهای عربستان وامارات پس ازانفجار درهتل القصر محل حکومت خالد بحاح که به فرار وی به ریاض انجامید برای تامین امنیت شهر عدن از برخی کشورها از جمله سودان درخواست اعزام نیرو کردند که درهفته گذشته صدها تن از نیروهای نظامی سودانی وارد شهر عدن شدند.

عربستان با حمله به فقیرترین کشورعربی منطقه می خواهد عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری ومستعفی را به حاکمیت بازگرداند وازقدرت گرفتن نیروهای مقاومت مردمی که امنیت شهرهای یمن را دراختیار دارند، جلوگیری کند.

متجاوزان طی این مدت پیوسته غیر نظامیان را هدف قرار داده اند و تنها در یک مورد با حمله به یک مجلس عروسی 131غیر نظامی یمنی را به قتل رساندند .

عربستان و9کشور عربی دیگر به جز عمان با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده اند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

دراثر این حملات تاکنون حدود 22هزار نفر ازجمله زنان وکودکان کشته یا مجروح شده اند.

۱۳۹۴/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...