نسخه چاپی

میزان اهدای خون در تاسوعا و عاشورا

مدیر عامل سازمان انتقال خون كشور از اهدای خون بیش از 37 هزار نفر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و در راستای طرح نذر اهدای خون خبر داد و گفت:دارندگان نذر اهدای خون میتوانند در تمام فصول سال با این نیت به مراكز اهدای خون مراجعه كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دکتر علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور ضمن تشکر از همراهی اهدا کنندگان خون با برنامه نذر خون در ایام تاسوعا و عاشورا، گفت: امیدواریم با حمایت اهداکنندگان خون که برای نذر خون نیت کرده اند و در این روزها موفق به اهدای خون نشده اند، امکان تامین خون کافی و سالم در همه ایام سال فراهم شود.

وی افزود: برنامه نذر اهدای خون سازمان انتقال خون ایران برمحور شعار سازمان جهانی بهداشت برای تامین خون سالم و کافی استوار است. بر همین اساس با فرهنگ نذر خون، دارندگان این نذر می توانند در تمامی فصول سال با این نیت به مراکز سازمان مراجعه کنند تا در هیچ زمانی از سال، حتی به طور موقت دچار کمبود خون نشویم.

پورفتح الله با تاکید بر اینکه نذر خون علاوه بر تامین خون کافی، در گسترش اهداکنندگان مستمر خون، افزایش ضریب امنیت خون و سلامت آن نقش مهمی دارد، گفت: بسیاری از افراد که با نیت نذر خون به مراکز اهدای خون در کشور مراجعه می کنند، از اهداکنندگان مستمر خون هستند و یا به جمع اهداکنندگان مستمر می پیوندند. بنابراین امیدواریم سایر افراد جامعه نیز با درک اهمیت سلامت خون و نقش اهدای مستمر و حفظ این سلامت، به طور مستمر خون اهدا کنند.

*اهدای خون بیش از 37 هزار نفر در تاسوعا و عاشورا

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور همچنین از مراجعه 45 هزار و 153نفر داوطلب اهدای خون در شب تاسوعا و روزهای تاسوعا و عاشورا به این سازمان خبر داد و گفت: از این تعداد 37 هزار و 953نفر موفق به اهدای خون شدند.

پورفتح الله افزود: در این مدت 8386 نفر از دارندگان نذر خون به مراکز انتقال خون کشورمراجعه و ثبت نام شده اند که طبق نوبت تا اربعین حسینی اهدای خون خواهند داشت.

۱۳۹۴/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...