نسخه چاپی

بروكینگز: هیچ یك از اعضای ناتو در آسمان حریف روسیه نمی‌شوند

اندیشكده آمریكایی «بروكینگز» گزارش كرد كه حملات هوایی روسیه در سوریه بسیاری از كارشناسان نظامی را به شگفتی واداشت و نشان داد كه هیچ یك از اعضای ناتو نمی‌توانند آنچه را كه روسیه در سوریه انجام داد را اجرا كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه در سوریه بسیاری از کارشناسان نظامی غرب را به شگفتی واداشت زیرا انتظار نداشتند که روسیه ظرفیت اجرای عملیات نظامی با چنین راندمانی را داشته باشد.

بنا به گزارش پایگاه اسپوتنیک، در گذشته بسیاری از کارشناسان، ارتش روسیه به ویژه نیروهای دریایی و هوایی این کشور را ضعیف می‌دانستند اما حملات هوایی روسیه در سوریه نشان داد که این کارشناسان اشتباه می‌کرده‌اند.

اندیشکده بروکینگز ادامه داد، ارزیابی‌ها درباره ارتش روسیه نادرست بود زیرا تحلیلگران غربی اغلب به دنبال بی اعتبار کردن ارتش روسیه هستند، با اینحال، مسکو با حملات هوایی خود در سوریه یکبار دیگر نشان داد که این کارشناسان اشتباه می‌کنند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» همچنین گزارش کرد حملات هوایی که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در یک ماه انجام می‌دهد، نیروی هوایی روسیه این حملات را در یک روز معمولی انجام می‌دهد.

اندیشکده بروکینگز گزار کرد: «تقریباً هیچ یک از همپیمانان ناتو ما نمی‌تواند از پس آنچه که روسیه تابحال بر فراز آسمان سوریه انجام دهد، برآید و با آن رقابت کند».

طبق این گزارش، روسیه از کشتی‌هایی که در دریای خزر لنگر انداخته بودند، مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داد و ارتش روسیه، توانممندی بی‌سابقه خود برای پرتاب موشک‌های دوربرد کروز از رزم‌ناوها و ناوچه‌ها را نشان داد.

بروکینگز گزارش داد: «نیروی دریایی روسیه با استفاده از کشتی‌های کوچک، ارزان و با فناوری ارزان که به راحتی تولید می‌شود، از خود قابلیت منحصر به فردی نشان داد و بر ثمره تلاش‌های مدرنیته نیروی دریایی خود که بسیاری از آنها ناشناس است، تأکید کرد».

طبق این گزارش، پرتاب موشک‌های کروز به تنهایی کار بزرگی نیست اما ترکیب این نوع موشک‌های هدایت شده و این ناوچه‌های مسلح کوچک که این موشک‌ها را شلیک می‌کند، باعث شگفتی کارشناسان نظامی شده است.

اسپوتنیک گزارش کرد، حقیقتی که بسیاری از کارشناسان نظامی آمریکا را شگفت‌زده کرد این بود که روسیه کشتی‌های کلاس «بویان ام» خود را که تنها 95 تن جابجا می‌کند را با قدرت آتش قابل مقایسه با ناوشکن‌های بزرگتر کلاس «آرلی برک» آمریکا و رزمناو موشکی کلاس «تیکوندروگا» تجهیز کرد.

۱۳۹۴/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...