نسخه چاپی

تحویل جسد سرباز آمریكایی به خانواده‌اش پس از 6 دهه

كره‌شمالی جسد یك سرباز آمریكایی را كه در زمان جنگ دو كره مفقود شده بود، پس از 65 سال، تحویل خانواده‌اش داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، کره‌شمالي جسد يک سرباز آمريکايي را که در زمان جنگ دو کره مفقود شده بود، پس از 65 سال، تحويل خانواده‌اش داد.

به گزارش تايم، پيونگ‌يانگ بقاياي جسد «رابرت وي ويت،» سرباز 20 ساله آمريکايي، را که در زمان جنگ دو کره مفقود شده بود، پس از 65 سال، تحويل خانواده‌اش در ايالت «کاليفرنيا» داد. رابرت نوامبر 1950 (آبان 1329)، زماني که هزاران سرباز چيني به گردان وي در کره شمالي حمله کردند، به اسارت گرفته شد. وي اواخر ژانويه 1951 (اوايل بهمن 1329) در زندان بدليل سوء‌تغذيه، جان خود را از دست داد.

نيم قرن طول کشيد تا گروه تفحص آمريکا-کره‌شمالي توانست بقاياي جسد اين سرباز نگون‌بخت را پيدا کند. ماه گذشته و 15 سال پس از پيداشدن بقاياي جسد، آزمايش‌هاي «دي‌اِن‌اِي» ثابت کرد استخوان‌هاي کشف‌شده متعلق به «رابرت وي ويت» است.

پيونگ‌يانگ بقاياي جسد رابرت را به «لاورن مينيک،» خواهر 82 ساله و تنها بازمانده خانواده وي، تحويل داد. لاورن که زمان مفقود شدن برادرش تنها 17 سال داشت، در گفتگو با «پرس تلگرام» گفت: «خوشحالم که او قرار است به خانه، جايي‌که به آن تعلق دارد و نزد خانواده‌اش برمي‌گردد.»

۱۳۹۴/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...