نسخه چاپی

حالا كه قطعنامه وتو شد، شورشیان سوری را بیشتر كمك می كنیم

پس از شكست غرب در تصویب قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت، مقامات غربی از فعالیت خارج از چارچوب كاری شورای امنیت و كمك بیشتر به شورشیان مسلح خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس امروز اعلام کرد که از آنجا که روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی غرب به شورای امنیت علیه سوریه را وتو کرده‌اند، کشورش حمایت‌های خود از شورشیان سوری را افزایش خواهد داد.

هیگ در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی گفته است که روسیه از اقدامات خود پشیمان خواهد شد، چراکه این اقدامات به اهداف بلندمدت این کشور در منطقه لطمه خواهد زد.

او در این مصاحبه گفت: همه ما خارج از شورای امنیت کار کرده و فعالیت خود برای حمایت از مخالفان سوری را افزایش می‌دهیم.

هرچند که هیگ منکر کمک‌های مخرب و تسلیحاتی شده، اما عنوان کرده است که لازم است تا کمک‌هایی عملی و کاربردی به مخالفان انجام شود. همچنین افزایش کمک‌های امدادی از دیگر مواردی است که وی بدان اشاره کرده است.

هیگ اوایل این هفته در سفر خود به اردن اذعان کرده بود که مخالفان سوری آشکارا از خارج سلاح دریافت می‌کنند، اما مدعی شده بود که انگلیس تاکنون سلاحی برای مخالفان تامین نکرده است.

او گفته است: ارسال سلاح به داخل سوریه مورد موافقت ما نیست، اما این چیزی است که در حال انجام است.

هیگ در صحبت‌های امروز خود همچنین از شورای امنیت نیز انتقاد کرده و عنوان کرده است که این شورا وظایفی را که باید، انجام نمی‌دهد.

روز گذشته چین و روسیه قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی که در آن راه برای اعمال فشار بیشتر به سوریه و استفاده از فصل 7 منشور سازمان ملل باز شده بود را وتو کردند، که این امر موجب عصبانیت کشورهای غربی شده است.

۱۳۹۱/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...