نسخه چاپی

برگزاری رزمایش «الی بیت المقدس» در كردستان

فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس با حضور ۲۰ هزار نفر از بسیجیان استان خبرداد و گفت: از پنج شنبه هفته جاری این رزمایش در استان آغاز می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار محمد حسین رجبی امروز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که با موضوع رزمایش «الی بیت المقدس» برگزار شد، گفت: یکی از اهداف اصلی این رزمایش که هرسال در تمامی استان های کشور برگزار می شود، تمرین مقابله با تهدیدات دشمنان و افزایش توان رزم نیروهای بسیجی در این رابطه است.

وی عنوان کرد: به دلیل وضعیت جوی استان کردستان این رزمایش روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در شهرستان های بیجار، قروه و دهگلان و در اواخر هفته آینده هم در دیگر شهرستان های استان اجرا می شود.

وی اظهارداشت: از جمعیت بیش از ۴۵۰ هزار نفری بسیجیان استان کردستان ۲۰ هزار نفر در قالب ۵۸ گردان سازماندهی شده از جمله گردان های بیت المقدس، کوثر، عاشورا، امام علی(ع)، امام حسین(ع)، الزهرا و غیره در این رزمایش حضور دارند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: امروزه تهدیداتی که متوجه هر استان است احصا شده و در راستای مقابله با آنها و برطرف کردن آسیب های احتمالی و تمرین براساس این تهدیدات جدید اقدام به برگزاری این رزمایش در سطح کشور شده و می شود.

سردار رجبی با اشاره به اینکه عمق راهبرد کشور ما در مقابله با دشمنان تکیه بر نیروهای مردمی است، افزود: مصداق حضور نیروهای مردمی در جبهه های حق علیه باطل دوران دفاع مقدس است که با تکیه بر همین نیروها پیروزی نصیب کشورمان شد.

وی بیان کرد: بر مبنای تهدیداتی که متوجه کشورمان است در طول سال آموزش های لازم به بسیجیان داده شده و در این رزمایش میزان آمادگی آنها طی دو روز سنجیده و ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه تمامی تاکتیک هایی که در این رزمایش آموزش داده و اجرا می شود، نظامی نیست، عنوان کرد: یکی از تاکتیک های این رزمایش ماهیت عقیدتی دارد که توسط حلقه های صالحین به نمایش گذاشته می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به دیگر تاکتیک های این رزمایش اشاره کرد و اظهارداشت: تاکتیک های دفاع از کوی و برزن، کنترل جمعیت، امداد و نجات و دفاع از مراکز حساس و حیاتی در این رزمایش اجرا می شوند.

سردار رجبی عملیات تاخیری و کمین را از دیگر تاکتیک هایی ذکر کرد که در این رزمایش اجرا می شوند و افزود: حضور در جمعیت برای جمع آوری اخبار و عملیات بازپس گیری هم از دیگر تاکتیک هایی است که در این رزمایش تمرین خواهد شد.

۱۳۹۴/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...